Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Webradio i nya XBMC

  1. #1

    Webradio i nya XBMC

    Jag får inte webradion i xbmc att fungera. Jag väljer webradio i rullmenyn nere i högra hörnet men sedan händer det inget. Det händer ingenting...måste man göra några inställningar? Jag har gjort inställningar i min xbox och streamar film över nätverket från min dator och detta funkar utan problem. Bilder o musik från datorn funkar också utan problem. Kan det vara så att jag inte släpps ut på internet? Har en router med brandvägg, måste jag öppna någon port i denna?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Underlättare om du skriver vilken CVS du kör.. med tanke på att det släpps en CVS varje dag..
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Funkar inte för mig heller med den senaste kompilerade versionen som finns på xbmp.uk.xbins.org (xbmc-2004-11-30 tror jag d va). Har inga problem med min internetuppkoppling dock, kan kolla vädret och leta efter info om musik osv.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22
    Har ni webradio scriptet installerat i scriptmappen?

    Den heter antingen kmlbrowse.py eller simplekml.py

    Har ni inte det är det svårt att få radion att fungera

  5. #5
    Tack 3875, det var de filerna som saknades, men efter jag la in dem funkar bara movie trailern men inte webradion? När man går in i xbmc och kör scriptet direkt så händer ingenting heller? Kan det vara fel på scriptet?
    Last edited by Cartman; 2004-12-12 at 09:22.

  6. #6
    Kan inte du som har ett fungerande KMLbrowse.py script dela med dig av detta.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    111
    Respekt
    22
    Just nu är det problem med KMLscritpet för alla,de har förmodligen ändrat ngt på sidan.
    Håll utkik efter uppdateringar.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •