Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Välja in-game reset i settings?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Välja in-game reset i settings?

trodde inte de fanns men så kollade jag i settings i Evox och då hittade jag en funktion man ska ta on och off på där de står in-game reset? hur funkar de?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Det kallas för IGR In Game Reset. Håll inne left trigger, right trigger, back, start, då resetas boxen till evolutionX dashen.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    de funkar ju inte ..menar du L och R + start och back? (L o R = dom svarta knapparna på baksidan)

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    ja du måste aktivera på 3 ställen i evoxdashen inställningar åxå, vad har du för bios i X2_4983 är detta inbyggt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    det står i settings/info bios version: unknown..jag försöker få tag på evox m8 men jag har ingen aning om hur man flashar bios osv...har du msn så vi kan snacka lite där?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    vad har du för en V av box har du en 1.1-1.4 kan du ha X2 4983 bioset

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    har nog 1.6 eftersom jag köpte den för max 2 månader sen.... msn eller icq ? behöver dels hjälp att fixa in ny bios och dels hjälp med evtool så man kan patcha in IGR

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Beroende av chip & V av box:

X3 chip
    X3 1959 = V1.0-1.5
    X3 1959 v16plus = V1.6 / 1.6b)

Aladdin
    V1.6 = Evo-X M8_16PLUS.
    V1.0-1.5 = Evo-X M8, X-ecuter2 4983

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    okej

1.var hittar jag m8_16plus
    2.hur gör jag för att få in den och så att den boxen fungerar sen MED igr? (lägger .bin filen i C: och tar flash bios i exov?? o sen??)
    3.är det allt?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    har du flashat den innan så gör du så här:
    Om du flashar via "system utils flash bios" spelar det ingen roll vilken storlek du väljer då den flashern "automatiskt" ser till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip. har du inte ett 1024k chip så flashar den rätt på det du har på chipet tex 256k som du har.

Detta chip levereras med "Legal Cromwell flash BIOS". Om du vill använda ett annat BIOS måste du bränna en CD med det bios du vill använda som BIOS.BIN (256K) och starta xboxen enligt punkt 3 nEDAN.

Om du någon gång flashar "fel" så kan du plocka bort flashkretsen från sin sockel och skicka in till oss så lägger vi in Cromwellbioset igen. Du måste inte löda bort hela chippet.

Chipets funktioner styrs genom att man startar xboxen på olika sätt:

1: Ett snabbt tryck på xboxens powerknapp gör att xboxen startar UTAN att aktivera chipet. Då fungerar xboxen precis som vanligt, man kan använda XBOX Live osv.

2: Håll in xboxens powerknapp i en sekund vid uppstart så startar boxen med chipet aktiverat. Beroende på vilket BIOS du använder så kan du nu köra Linux, Evolution-X, XBOX Media player osv. I detta läge är chipet "skyddat" mot biosuppdatering.

3: Håll in xboxens powerknapp i två sekunder. Nu aktiveras chipet precis som punkt 2, men det är även "öppnat" för biosuppdatering.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    hmm jag tackar för hjälpen men detta var för svårt för mig så jag låter det vara ..får leva utan IGR :/ vill inte paja hela xboxen

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner