Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Frågor ang. SmartXX & bios

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Frågor ang. SmartXX & bios

Tjipp, har tröttnat lite smått på att pilla på olika inställningar i Xboxen (fick den i förrgår ), och har kollat lite åt att pilla med bioset.. Hade bland annat tänkt färga om flubber-animation och lägga till någon egen bild etc, och har lite frågor innan jag sätter igång.. Till att börja med: Xboxet blev inskickat till PSXCare där de chippade det och stoppade in hdd, så allting är inställt och fungerar.

Om jag har förstått allting rätt så är det "bara" att surfa in på chippet via webläsare, och välja en minnesbank att placera bios på och sedan ladda in.. Stämmer?
    Och eftersom allting redan är installerat och det finns ett bios hade jag tänkt installera ett nytt på en annan minnesbank, och därför undrar jag: Om det går åt helskotta totalt, då går det (antar jag) att helt enkelt starta med det tidigare bioset och ta bort det som misslyckats, eller är det kört helt och hållet? Hade tänk leta runt lite själv med bios-inställningarna, men det vore skönt att veta att det går att gå tillbaka till ett tidigare om nånting händer..

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Du kan lägga in flera bios och välja vilket du vill boota ifrån i SmartXX menyn som kommer upp när du startar din XBox. Så om ett bios inte fungerar så är det bara att starta på ett annat.
    OBS! Tänk bara på vilken version av XBox du har, om du tex har en 1.6 så kan du inte köra med vilket bios som helst, tydligen kan moderkortet ryka då! Tror att samma gäller viseversa, dvs om du kör ett 1.6 bios på en 1.0-1.5.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Jodå, jag vet om att man måste ha rätt BIOS för rätt Xbox, enligt SmartXX så har jag XCalibur, vågar man lita på detta eller måste man öppna upp lådan?

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner