Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vilken bios till Aladdin Advance Live+ med 1.6?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

Vilken bios till Aladdin Advance Live+ med 1.6?

Har läst lite på det här forumet och det verkar råda lite delade meningar om vilken bios man ska använda för Aladdin Advance Live+ för 1.6ab-boxar.

Just nu har jag flashat med M8_16.bin ...

En gång för alla: är det någon som vet om den funkar... eller ska jag använda någon nyare?... typ (Yoshihiro beta 1.6) så jag slipper upptäcka det när jag lött färdigt.

/frknik

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Precis som du läst så ska du använda M8plus_16. Vill du kan du alltid med evtool patcha in stöd för LBA48 och IGR.

Enkelt och smidigt...
    Kolla på #Xbins på Efnet (IRC)

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av nonifo
    Precis som du läst så ska du använda M8plus_16. Vill du kan du alltid med evtool patcha in stöd för LBA48 och IGR.

Enkelt och smidigt...
    Kolla på #Xbins på Efnet (IRC)
    Är M8plus_16 en nyare version av M8_16?
    /frknik

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Det borde vara det

Satt och läste på deras officiella forum....

If you used the regular M8 and it worked, then you're NOT using EVtool 1.0.9

EVtool 1.0.8 and lower - Work on the M8 and M8_16 but do NOT work on the plus versions.

EVtool 1.0.9 - Works ONLY on the M8plus and M8plus_16

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Antar att man patchar bin filen innan man flashar om... var får man tag på Evtools? Hittade det inte på XBINS...eller var jag dålig på att söka?
    /frknik

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

EVtools

Ok, hittade senaste versionen av EVtools... men jag har lite problem att förstå den.
    Tillämpar den de settings man har valt bara genom att öppna bin-filen och sen välja "save as"... eller måste man göra någonting annat ... kändes lite för enkelt.

/frknik

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    precis, det är enkelt...

för övrigt

http://home.alltel.net/nghtshd/evtool.html

officiella hemsidan...

Ps. ett tips är att inte ändra för mycket med evtool... gjorde det själv första gången och sabbade mitt chip... :C Slängde i ett nytt och sen fungerade det igen... ds.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

Tack - rebuild adapter?

Tack så mycket nonifo, you saved my day (och natt - för nu har jag ju lödningen kvar). Har tidigare lött in aladdin i 1.4 och 1.5 samt executor2lite i 1.2 men 1.6 är ju MYCKET svårare än tidigare versioner (om man inte har någon "rebuild adapter", vilket verkar vara svårt att få tag på :-( ) ... Eller det kanske finns någon här som sitter och trycker på ett gäng?

/frknik

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Jag har ett par jag skulle kunna göra mig av med om det önskas... Gillar inte att använda dom då det är lika lätt att löda kablar direkt... Tror nästan det är lättare....

Jag har iofs BARA chippat 1.6or ännu så länge... måste nog ha fatt på en biosbrännare för att bränna in bios till äldre boxar... , Har en super aladdinbrännare men den fungerar ju inte, har beställt en annan härifrån på psxcare men det verkar som dom inte orkar skicka den, beställde 2004-12-05 och ännu ser jag ingen på trackingurlen...jag som är i lite smått panik av den... :C

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

Byte

Hej, jag har 2 biosprogrammerare (har programmerat idag enligt dina instruktioner) och skulle med gott samvete kunna göra mig av med en (obruten förpackning) (kanske ett byte på gång ) ... maila mig på nilbrink@gmail.com om du är intresserad...
    /frknik

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner