Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: fel flashad

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20

    fel flashad

    Felflashade xboxen, vet ej vad jag ska göra nu.
    Ska jag köpa ett nytt chip eller? Eftersom jag har akira2 och det påstås att om man felflashar en gång så är det kört..
    Svara please....

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Varför skulle det vara kört? på Akira2 chippen har du ju dessutom 2 bios bankar, har du flashat den ena fel kan du växla din bank 2 genom att sätta dit byglarna igen.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    byglarna? vad är det.. hur gör man det?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    den andra banken, är den redan flashad eller ska jag göra det.. isånnafall, är det bara o bränna evox m8_bla bla filen på en skiva o starta xboxen med den eller?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Byglarna på chippet, om byglarna är borta läses chippet från bank 1 och om du sätter tillbaka byglarna läses chippet från bank2, el tvärtom. Om jag inte mins helt fel så har Akira2 chippen en 1mb biosbank som är uppdelad i 2x512. Kolla på deras hemmsida, där lär det ju stå.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Tror inte den har 2 olika banker utan du kan välja starta mella två bioser som du sätter ihop till en 1024k bios, sedan kan du välja vilken du vill starta med med hjälp av switcharna. (du sätter ihop tex: x2 4983+M8_16)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    Akira2 vad jag har läst har 2x256Kb varav utan jumprar så används bank 1 och med så används bank nr 2, eller om det är tvärom.

    Akira2 är identiskt i övrigt med Aladdinchipen... Alltså hur man flashar, osv... Tror även lödningarna är lika... bara storleken på minne och möjlighet till lcd... etc.etc... som skiljer dom åt...

    Förespråkar ändå ett vanligt enkel Aladdin chip... :P

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    men d e en 1.6 ..
    det står att om man flashar felaktigt så kan modekortet pajja..
    så d spelar ingen roll om den har 2x256 :/

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •