Tjoo!
Har lödit dit ett Super Aladdin Live i en v1.6 box
Men får ingen Blå X i start men Evo står uppe til vänster.
sen kommer Error 7 Timeout HDD betyder det..
Något tips för det ???
/trexen
Tjoo!
Har lödit dit ett Super Aladdin Live i en v1.6 box
Men får ingen Blå X i start men Evo står uppe til vänster.
sen kommer Error 7 Timeout HDD betyder det..
Något tips för det ???
/trexen
7 - kernel - Timeout när xboxen letar efter hårddisken. Är den inkopplad? Är den "Master" eller Cable Select?
Kolla HDn
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Den står på CS=Cable Select och disken hoppar iång oxå. har kollat lödningarna 2ggr
kan det vara att BIOS på chipen är fel på jag uppdatera BIOS och den verifier< ok. men man vet ju aldrag.
Hadde ställt den på Slave (bygla den som en annan disk som den skule vara i mitten men ikke på denna.)
När jag bootar upp så hoppar den in i Settings läge org bios.
men starta på dvdskivan och jag installera och fixa till disken, mn får fortfarande upp Gröna Xét o inte det blå som indikerar att den är i chip mode. men Evo X loggan finns med hela tiden...
Någon med ett tips så är jag tacksam för det.
Precis som i din andra tråd.... DET BLÅA XET ÄR INTE ETT TECKEN PÅ ATT DU ÄR I CHIPPAT LÄGE.... DET KAN VARA SÅ MEN I OCH MED ATT DU HAR EVO-X LOGGAN I HÖRNET SÅ ÄR DU I CHIPPAT LÄGE... DU har troligen gjort något fel med din dashboard installation från exempelvis slayers superdisk...
MvH: Tony
------------------------
XBOX 1.6 Crystal,
Maxtor 250GB
Samsung DVD-rom
SmartXX using M8_16 bios
XBMC as dashboard.
LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).
nonifo: jepp tror det oxå nu. så jag håller på att göra om det igen med en annan conf, hoppas det funkar, Jag återkommer med resultatet. =)
Bookmarks