Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Spiderchip BIOS Supertrubbel!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Exclamation Spiderchip BIOS Supertrubbel!

Jag har precis köpt Spiderchip till min 1.6 box....! Chippet var lättinstallerat, inga trådar gick av , o jag kom till Flashbiosen. Brände m8plus_16 på cdrw och flashade biosen. Men sen då???

Slår jag av chipet med switchen kommer jag till orginal dashboardet...precis som vanligt o allt e fint o bra!

Slår jag på chipet startas orginaldashboardet precis som vanlig oxå förutom att de står "EVOX X" i hörnet när Xbox loggan kommer i början. Det är den enda löjliga skillnaden! Orginalspelen funkar precis som vanligt...!

Va tusan ska jag göra nu? Spelar ingen roll om chipet är på eller av, orginalskit hela tiden ändå! Ja fattar inte hur man lägger in ett nytt dashboard, för det är väl nästa steg? Men det går inte att sätta upp en anslutning till datorn, för orginaldashboardet stödjer väl inte ens det? Jag har läst i TIMTAL på olika forum men aldrig hittat nästa steg efter att man flashat biosen.

Kan man inte göra en total reset eller nåt? Jag tog tex bort chipet o satte dit det igen, koppla ur HD:n o DVD:n, men ingenting förändras.

Jag har bränt nya bioser på skivor, plus spel, - allt möjligt...men det enda min Xbox klämmer fram är "can't recognize disc", o så var de roliga slut...!

Snälla någooon, hjälp mig att komma igång med Evox!!!

/Tack!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    använde du superdisc när du la in bioset då?, den ska ju lägga in nytt dashboard o lite användbara program.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Du behöver installera din box...
    Använd Superdisk 3.7 rc8 eller något sånt...

Den finns att tanka ner på efnet på kanalen #super-disc

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    men jag kommer alltså inte ens tillbax till flashbiosen...jag kommer ingenvart! Den spottar ut allt jag stoppar in! Har testat en gång med superdisc....men tar den lixom "över" Xboxen eller...?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    ....jag kommer alltså inte tillbax till flashbios-läge verkar de som i nuläget...! Kan de funka med superdisc ändå är ju frågan? I Spiderchips installationsanvisningar fanns enbart "flasha med bios.bin"-skiten med...o det gjorde jag precis som ja skulle lixom! Så Evox är ju där, fast med orginaldash, som BETER sig som orginaldash...! Ja kan alltså INTE ftp:a nånting...allt måste gå genom skiva...! pleaase help!!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    funkar det inte att boota från superdiscskivan ?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    jag har testat superdisc en gång, jag har den som .iso och brände den rakt av som en iso-cd i nero. men den spottades ut....ska jag bränna på något annat sätt eller? Packa upp superdisc.iso först...?

bränn den som image och sedan så när xboxen bootar på cd-rw!!!! så installerar du evo mm det som händer nu är att boxen inte har något annat än orginal dashen att ladda så lägg in evo så kommer det bli markant skillnad
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    packar man upp den så är den i .tao

Jag brände den som en image (dvd iso) i nero, men den gillar fortfarande inte skivan....! faaan! =)

när jag bränner till xbox så är det nero alt alchol 120 använnder cdr då min dvd läsare klarar det om du har en philps så är det ett måste med cd-rw och du ska stänga cd även bränn inte på full hastighet http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13202
    samsung dvd

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    vilken cd läsare har du har du en samsung kan du bränna den på i stort sett vilken cd-rw / dvd-r som helst (observera minus!) undivk memorex skivor och övriga cdr.

Altså bränn på en cd-rw (om skrivinigsbar skiva) då läsarna har stöd för de flesta av dem.

i nero6 (inte smart start): stäng ner den första rutan så du kommer till en grå bakrund bara, välj menyn "Recorder" > "Burn Image..." > Välj nu i listen längst ner (Filformat) "All files (*.*)" > blädra upp Superdiscen (3.7.8) > Under fliken "Burn" kryssa i "Write" och "Finalize CD" > Välj fart, inte snabbare än 4X ! > Tryck nu "Burn" och den börjar arbeta, kan den fortfarande inte hitta skivan kanske du ska fundera på att testa en annan media. // Ljung

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    alltså jag kör med "Verbatim DVD+RW", och dom har funkat skitbra hittils, inga problem.

Jag vet hur jag bränner i Nero för att de ska bli rätt tror jag...de har funkat förut....jag fick ett tips om att packa upp hela superdiscen, och bränna alla filer som en data-cd/dvd....(skriver iso)....så jag bränner i skrivande stund.....om 2 minuter får vi se.. =) Jag har lixom tappat hoppet vid det här laget så....ja vette tusan =)

never ever giv upp
    samsung dvd

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    maila mig på nonifo@home.se så ska du få en direktlänk till min egen superdisk... Den kommer garanterat att fungera... förresten har du 8/10/20gb disk???

Jaja, mailar mer info...

Till er andra:
    Använd superdisc 3.7 rc8, den fungerar bara man vill....
    Den finns att tanka ner på efnet på kanalen #super-disc precis som jag sa tidigare...
    Tänk på att om du sitter bakom en liten ful hårdvarurouter (dlink, netgeare, linksys osv) så måste du i princip köra ett dmz till din dator för att överhuvudtaget kunna tanka över IRC. Det är för många portar att öppna på dessa billiga routrat...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    har mejlat dig nu NOINFO.....jag har förövrigt 8gb standard hårddisken...! Glömde det i mejlet! Thnx!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    förresten....jag har 1.6a med Samsung....läser inte den DVD+RW?? Bara DVD-RW eller????

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av phonyanton
    har mejlat dig nu NOINFO.....jag har förövrigt 8gb standard hårddisken...! Glömde det i mejlet! Thnx!

1. Nonifo inte Noinfo
    2. Jag har mailat dig tillbaka och hoppas på att du reder ut det...

3. För att komplettera vad jag skrev i mitt mail här i tråden så kommer mailet här, dock utan dom äkta adresserna då min Lina från TELIA hade dykigt direkt om alla skulle prova min superdisk.... :P

Lättast...

1. Tanka filen från http://xxxx.xxxx.xxxx/xxxx
    2. Packa upp den med WinRAR
    3. Du får en isofil som du typ högerklickar på och välj att öppna med nero...
    4. Välj att stänga skivan för vidare bränning
    5. Bränn
    6. Boota den
    7. Formatera C-E-F från skivan
    8. Installera MS Dashboard
    9. Installera den EvoX du önskar (E alt F) (Har du orginaldisk välj E, har du 8GB modellen får du manuellt i tex mediacenter eller via ftp radera mapparna C E och F från E: sen) BUGG jag inte orkat fixa ännu.
    10. Starta om boxen utan skiva, chippat vs ochippat läge och njut...

Ha det och återkom gärna om du har något att invända på med min "superdisk"
    Har lite ********net ego på den... Typ skins osv... Men det får du leva med...

MvH: Tony Bagoly (nonifo@home.se)
    Webmaster och driftansvarigt på ********net

-----Ursprungligt meddelande-----
    Från: Anton Malmberg Hård af Segerstad [mailto:xxxx@xxxx.xxx]
    Skickat: den 9 december 2004 23:20
    Till: nonifo@home.se
    Ämne: ang. spiderchip/superdisc

Tjena! Phonyanton från psx-forum här...! Du sa att du kunde länka till din superdisc..! jag har faktistk iofs Superdisc 3.7.rc8.iso på datorn.....! Jag behöver veta EXAKT hur jag ska bränna den...!

Jag har cd-rw skivor som Xboxen kan läsa, de har funkat förut, så de e lungt. Men vissa säger att man ska bränna ison direkt, andra att man ska packa upp den först, o bla bla bla! Som sagt har jag en "EVOX X" loggo i ena hörnet av skärmen, men fortfarande orginalbios...snälla ge mig bara en detaljerad beskrivning om du orkar..! De vore super! Ja bränner med Nero by the way!

Tack för att du tar dig tid!

/Anton

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av phonyanton
    förresten....jag har 1.6a med Samsung....läser inte den DVD+RW?? Bara DVD-RW eller????

Såg först nu detta messet...

Har märkt att på de senaste boxarna crystal, så har det varigt ganska växlande vad som läser vad....

Dvs, två st philips läsare tex kanske inte klarar läsa samma saker...
    Det enda som HJÄLPER är att PROVA på din EGEN SPELARE....

Utgår nu helt och håller från mina egna erfarenheter och hänvisar inte till diverse guider osv...
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Smile

är det en iso så bränn den som iso dom som packar upp först har en rar/binfil
    samsung dvd

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

End Of Discussion!

Fy fan va gött....de fixade sig med superdiscen...! Jag hade bränt den på fel sätt hela tiden...men nu har jag bootat allt, o lagt in dashboard o skit! Hur bra som helst!

Halleluhja!!!

Tack för hjälpen alla!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    21
    hejsan har en fråga kan nån förklara kan jag andvända superdiscen bara eller måste ja också ha evox???
    snälla svara snabbt ska fixa allt snart mvh mackan

vad vill du gör alla grejer fin på superdisken
    samsung dvd

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    21
    lugnt vet allt nu redan!!! hehe tack endå

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Jag förstår inte en sak eller två,3,4. Vad för bios ska man använda till spiderchipet och ska man använda olika bios till v1,0 / v1,1?
    Behöver man något mer än bios
    eller är bioset programvaran som det står att man kan hämta gratis på internet.
    I såna fall vilket vad ska man ha för att komma igång och var får jag tag på det:
    Tack på förhand /intresserad

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    21
    hejsan bios e det du lägger in innan superdisken man skall andvända M8plus_16 på spiderchippet för 1.6 xbox superdisk är ett (program) om man ska säga så som gör så att du får in dachbords å nödvändiga program m.m.
    mvh mackan

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    bios versionen jag ska ta hem heter altså M8plus_16
    och oxå superdisk tack så mycket

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    21
    har du msn så kan ja skicka det till dig!!!
    min är mackan_108@ho****.com

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    hur bräner jag ner superdisc6.7 på en dvd-r den vill inte alla

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    jag har instalerat mitt chip men jag kommer inte till någon flash bios bara som vanligt chipet lysser blåt svara snälla jag blir tokig

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner