Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Flashning Trubbel, - HjÄÄÄÄlp!!!!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Exclamation Flashning Trubbel, - HjÄÄÄÄlp!!!!

Jag har precis köpt Spiderchip till min 1.6 box....! Chippet var lättinstallerat, inga trådar gick av , o jag kom till Flashbiosen. Brände m8plus_16 på cdrw och flashade biosen. Men sen då???

Slår jag av chipet med switchen kommer jag till orginal dashboardet...precis som vanligt o allt e fint o bra!

Slår jag på chipet startas orginaldashboardet precis som vanlig oxå förutom att de står "EVOX X" i hörnet när Xbox loggan kommer i början. Det är den enda löjliga skillnaden! Orginalspelen funkar precis som vanligt...!

Va tusan ska jag göra nu? Spelar ingen roll om chipet är på eller av, orginalskit hela tiden ändå! Ja fattar inte hur man lägger in ett nytt dashboard, för det är väl nästa steg? Men det går inte att sätta upp en anslutning till datorn, för orginaldashboardet stödjer väl inte ens det? Jag har läst i TIMTAL på olika forum men aldrig hittat nästa steg efter att man flashat biosen.

Kan man inte göra en total reset eller nåt? Jag tog tex bort chipet o satte dit det igen, koppla ur HD:n o DVD:n, men ingenting förändras.

Jag har bränt nya bioser på skivor, plus spel, - allt möjligt...men det enda min Xbox klämmer fram är "can't recognize disc", o så var de roliga slut...!

Snälla någooon, hjälp mig att komma igång med Evox!!!

/Tack!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Flasha bios från cd kan du endast göra en gång, då Cromwell ligger på chippet. Nästa steg blir att installera den programmvara du vill ha på boxen, ladda hem någon utav alla installationskivor som finns el ta hem de program du vill ha från xbins ftp. Det enda du kan göra nu är att köra brända spel. Läs igenom FAQn, där står hur du går tillväga för att hitta och installera appsen.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    ok....get it....! men vad jag än stoppar in för skit i den, så säger den "can't recognize disc" alltså...! Den beter sig PRECIS som vanliga orginal dashboardet lixom! Jag kan alltså INTE använda pc-Xbox överföring som sagt...! Allt måste alltså komma från en skiva. Fick ett tips om superdisc...o det har jag, men är de inte så att superdiscen endast kan användas om man är i flashbios-läge....? Det verkar som ja inte kan komma dit nu! Fan....enligt spiderchips manual va de bara att flasha biosen genom att bränna bios.iso till Xboxen...o det gjorde jag precis som jag skulle! Men jag måååste alltså in med ett dashboard! Evox verkar ju som sagt vara installerat på ett eller annat sätt! BLIR INTE KLOOOK! Jag är precis ny på sånt här, så ge gärna detaljerade beskrivningar om hur jag ska göra...! Tack som fan sålänge!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner