Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Flashning Trubbel, - HjÄÄÄÄlp!!!!!!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Exclamation Flashning Trubbel, - HjÄÄÄÄlp!!!!!!

Jag har precis köpt Spiderchip till min 1.6 box....! Chippet var lättinstallerat, inga trådar gick av , o jag kom till Flashbiosen. Brände m8plus_16 på cdrw och flashade biosen. Men sen då???

Slår jag av chipet med switchen kommer jag till orginal dashboardet...precis som vanligt o allt e fint o bra!

Slår jag på chipet startas orginaldashboardet precis som vanlig oxå förutom att de står "EVOX X" i hörnet när Xbox loggan kommer i början. Det är den enda löjliga skillnaden! Orginalspelen funkar precis som vanligt...!

Va tusan ska jag göra nu? Spelar ingen roll om chipet är på eller av, orginalskit hela tiden ändå! Ja fattar inte hur man lägger in ett nytt dashboard, för det är väl nästa steg? Men det går inte att sätta upp en anslutning till datorn, för orginaldashboardet stödjer väl inte ens det? Jag har läst i TIMTAL på olika forum men aldrig hittat nästa steg efter att man flashat biosen.

Kan man inte göra en total reset eller nåt? Jag tog tex bort chipet o satte dit det igen, koppla ur HD:n o DVD:n, men ingenting förändras.

Jag har bränt nya bioser på skivor, plus spel, - allt möjligt...men det enda min Xbox klämmer fram är "can't recognize disc", o så var de roliga slut...!

Snälla någooon, hjälp mig att komma igång med Evox!!!

/Tack!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Du måste ladda hem SuperDisk om du inte redan har den. Boota på denna och installera ny dashboard!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    jag har superdisc i .iso....är de bara att lägga den på en DVDRW o skicka in eller? Jag kan alltså inte ens komma till första flashbiosen...! Jag kommer lixom ingenvart!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    20
    packa upp iso filen i en mapp.. döp mappen till "1" t ex. sen bränn alla filer i 1 mappen som data cd på nero på en cd rw skiva..
    eller så kan du burn image på nero...
    stoppa in skivan sedan i boxen, kommer inte riktit ihåg sen men det ska finnas install evo x o sådant..

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    24
    Om du ser EvoX loggan i hörnet så är bioset redan flashat.

Bios och Dashboard (operativsystem) är 2 hela skilda saker. Du behöver få brännt SuperDisc på en skiva som din läsare gillar. Spelen skall fungera om du brännt dom rätt.

Du skall INTE bränna dom som vnliga spel då skivorna har ett eget format. Så ladda .iso filen som en image i Nero och bränn.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner