Jag har precis köpt Spiderchip till min 1.6 box....! Chippet var lättinstallerat, inga trådar gick av , o jag kom till Flashbiosen. Brände m8plus_16 på cdrw och flashade biosen. Men sen då???
Slår jag av chipet med switchen kommer jag till orginal dashboardet...precis som vanligt o allt e fint o bra!
Slår jag på chipet startas orginaldashboardet precis som vanlig oxå förutom att de står "EVOX X" i hörnet när Xbox loggan kommer i början. Det är den enda löjliga skillnaden! Orginalspelen funkar precis som vanligt...!
Va tusan ska jag göra nu? Spelar ingen roll om chipet är på eller av, orginalskit hela tiden ändå! Ja fattar inte hur man lägger in ett nytt dashboard, för det är väl nästa steg? Men det går inte att sätta upp en anslutning till datorn, för orginaldashboardet stödjer väl inte ens det? Jag har läst i TIMTAL på olika forum men aldrig hittat nästa steg efter att man flashat biosen.
Kan man inte göra en total reset eller nåt? Jag tog tex bort chipet o satte dit det igen, koppla ur HD:n o DVD:n, men ingenting förändras.
Jag har bränt nya bioser på skivor, plus spel, - allt möjligt...men det enda min Xbox klämmer fram är "can't recognize disc", o så var de roliga slut...!
Snälla någooon, hjälp mig att komma igång med Evox!!!
/Tack!
Bookmarks