Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: # LCD Skärm till Xbox #

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    # LCD Skärm till Xbox #

    Finns det någon som har monterat LCD Skärm i sin Xbox ?
    Hur gjorde du/ni ?
    Finns det någon beskrivning på det på nätet hur alla kablar ska lödas och vart man bäst fäller in den i Xbox chassit eller montering utanpå ?
    Vore otroligt tacksam ifall ngn orkar bry sig o berätta eller komma med tips ev. länkar , så jag kan montera den utifrån ngn med erfarenhet av det. Måste bli klar till Jul så att grabbens Xbox blir komplett i "Tomtens Paket" .
    Det övriga var enkelt med chippet , byte av hårddisk och superdiscinstallation , men displayen hmmm ja vi får se vad ni kan hjälpa mig med.
    Vill bara tillägga att det här forumet är kanon iaf för noviser som mig o säkert för proffs med .

    /// En rynkig gammal gubbe fast med barnasinnet kvar ////

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    för att veta om du kan sätta in en lcd, måste du säga vilket chip du har, alla chip stödjer inte lcd funktion.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Glömde nämna det men jag har satt in ett SmartXX chip och det ska det funka med .

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    läs på deras hemsidas forum,, hittade två anvisnigar

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    23
    Själv så spelade jag xbox på Saab 9-3ss navigations LCD i rent testsyfte. Fungerade kanon

    Film o spel var toppen, skarp o bra.

    1-0 till Saab

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Iofs en gammal tråd... men hade någon ett svar på hur ni har fäst skärmen i chassiet? På displayen som jag har köpt finns inga "fästen" så jag antar att man ska limma fast den på något sätt eller?!?
    Berätta hur ni har fäst displayen och lägg gärna upp en närbild så man kan se installationen (gärna tagen med riktig kamera, inte en suddig UFO bild tagen med mobilen )
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av Hedis
    Själv så spelade jag xbox på Saab 9-3ss navigations LCD i rent testsyfte. Fungerade kanon

    Film o spel var toppen, skarp o bra.

    1-0 till Saab
    Funkar även i VOLVOs
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    23
    Men i en volvo är det ju ingen sport då dom har video-ingång.

    På saaben´s display får man gå in på video-encodern och dessutom fixa riktig sync o grejer.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja men det är det fina med VOLVO jämfört med SAAB
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •