-
xbox i bilen..Vad skall jag tänka på?
Jag är på gång att installera en xbox i bilen. Jag vill ha 2 st skärmar. En för fram passagerare och en där bak. Bilen är en xc70 volvo. Hur fäster jag skärmarna bäst? Vilka skärmar rekommenderas? Inbyggd dvd i skärmen? Hur jag placerar boxen bäst? Min tanke är att placera boxen där reservhjulet ligger. Trådlösa handkontroller. Koppla in ljudet till bilstereon, samt kunna andvända hörlurar i skärmarna. Hur stänga av resp. sätta på boxen. Kanske en "Xbox In-Car Infrared Extender" och en NME-X-IR? Tips från er som har en box i bilen, Tack! Gärna några häftiga bilder om ni har. Mvh
-
Montera boxen på ngt dämpat sätt så den inte får bilen alla vibrationer och stötar direkt. Hårddisken är nämligen inte upphängd på ngt sätt i boxen utan sitter helt oskyddat. (för stötar alltså)
Se dessutom till att den får bra kylning så den inte blir för varm.
Angående att dela videosignalen så skall det gå fint med en vanlig Y-splitt. Ljudet får du plocka som lågnivå och mata in i din stereo på lämpligt sätt.
Köp du en fjärr till xboxen och endeså förlänger du kabeln mellan fjärr-mottagaren och boxen eller så plockar du ut ir-mottagaren ur fjärren och sätter på ngt bra ställe i bilen. Det finns ju kit att köpa med extra mottagaren för att kunna starta boxen via IR-fjärr.
-
Hedis.. Har du monterat bil xbox nån gång själv ? Mvh
-
Behörigheter
- Du får inte starta nya diskussioner