Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: DMS3+ Problem (version 5)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    DMS3+ Problem (version 5)

    Hej! Jag har lite problem med min PS2a. Jag har installerat ett DMS3+ chip i min SCPH-30004 R (version 5), och får inte brända spel skivor att fungera, men orginal spel och filmer fungerar utmärkt (så den agerar som att chippet inte finns i den). Dom brända spel skivorna jag har provat fungerar på andra ps2or så det är ej fel på dem, jag har dessutom prova med olika märken. Jag har provat att köra brända dvd skivor på ps2an (av samma märke som dom brända spelen) och det fungerar, så det är inte lasern det är fel på...


    Jag har också kollat lödningarna, att C punkten är som den ska och alla andra lödningar är helt okey. Kablarna är hela, för har summrat dem med multimeter. storleken på kablarna till GND och Vcc är OK dem med.

    Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra? Har ni några tips kanske?
    Jag läste någonstans att det kom ut en felaktig bios till DMS3+ för ett tag sen, och eftersom jag har köpt chipet för länge sen och inte monterat den först nu så kanske det kan vara det felet, men om det inte är, vad kan jag göra åt saken?

    Btw, hur avgör man om man har en Japan eller USA version av ps2an? är det japanska menyer eller något liknande? Det står "Made in japan" på baksidan av ps2an, men det behöver ju inte vara japp version för det, eller? (har hur som helst lött ps2an efter US versionen)


    Heh, föresten.. det är då inte lätt att få tag på er per telefon, har ej nått fram efter ca 50 försök både idag och igår.

    Tacksam för svar. /M

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har själv en ps2 v9 som hade liknande fel. Jag lödde in en grövre mångtrådig kabel till + matningen, och även till O-anslutningen. Sedan funkade allt som det ska.

    lycka till

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •