Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: LÄs Detta

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20

    LÄs Detta

    en sak ska ni veta innan ni trixar med eran xbox..
    det är den känsligaste fitt konsollen jag nånsin råkat ut för.. häromdan råkade jag bränna modekrotet med ett singel knapp tryck!!!!!!!!!
    köpte den för 2000 för 2 veckro sen.. o nu måste jag köpa en ny!!!!!!!
    jag blir cpppp!!! TILL ALLA DÄR UTE, TRYCK INTE PÅ "FLASH BIOS" KNAPPEN

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Då är du den första jag har hört talas om som bränner sitt moderkort med "ett singel knapptryck" Om du lämnar in konsolen till någon som vet vad dom håller på med så ska du se att det säkert går att fixa, borde iaf bli billigare än att köpa en ny.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    jag kanske inte va där idag? i psxcare affären på hallandsgatan..
    det var kanske inte dom som sa att det va hopplöst, att modekortet hade brunnit?
    jooo så var det,, OCH att det hade hänt snubben där 2 gånger,alltså att hans modekortet hade brunnit..
    sååå..pöss hej

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    20
    Tror inte direkt att du har bränt moderkortet för att du ville flasha biosen... du kan möjligtvis kanske bränt moderkortets minneskrets om du körde modifierat bios på moderkortet utan chip men i så fall är det ju bara sätta i ett chip så funkar det sen.
    Pease!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    jag haade chippet i och har det nu oxo.. akira2 då innan olyckan.. osen idag satte psxcare in ett alladin..
    så du sägeratt det är omöjligt att modekortet blir så..
    har dom blåst mej eller,,alltså psxcare?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    alltså kolla.. jag hade chippet akira2 monterat då jag flashade felaktigt..
    tryckte på flash bios på ms dashboard.. sen valde jag den som slutade med purple typ evo x m8 huge pruple nått sånt..
    sen fuckades hela boxen .. gick itne o starta.. snubben på psxcare, daniel hette han, han sa att modekortet hade brunnit o att dom inte kunde göra nått åt det,, självklart testade dom me ett annat chipp innan deras bekträftelse..
    HAR DOM BLÅST MEJ?

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    inge svar?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    20
    Okej... nej har dem nog inte... Förutom om det var dem som monterade chippet.... ett moderkort ska ju inte brinna upp för att du flashar om bioset på chippet... Men tyvär så värkar det som om du valt ett vanligt M8 bios till din troligtvisa v1.6 eftersom du köpte den för 2 veckor sen och det har psxcare och många andra skrivit klart och tydligt att moderkortet kan gå sönder om du använder fel bios på en 1.6 box...
    Du får nog skylla dig själv i så fall som inte har läst på ordentligt!
    Pease!

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    okej.. a jag vet att det mitt fel men ädnå.. fett taskig situation.. ficki nte äns njuta av boxen i en månad.. men har redan sparat pengar för en ny :P

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    20
    Ja låter lite tungt... men men Livet är hårt...
    Men är du lite smart så lägger du ut en tråd på annonsdelen av forumet och säljer den trasiga boxen i delar.... alltid nån som vill ha plus att man brukar kunna få rätt mycket för av att sälja en box i delar så du får säkert in nästan hela priset för boxen.
    Pease!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    du skämtar ..
    ska jag hålla på o öppna boxen o skruva bort delar eller?
    eller ska jag skriva "2 veckor gammal xbox crystal med trasig modekort med aladdin chipp säljes"

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    jag säger det igen, du är den första jag har hört talas om som har bränt ett moderkort för att du skulle ha lagt in en felaktig bios på ett chip, men någon ska ju vara den första. Tråkigt bara. Trodde inte det kunde ske överhuvudtaget, rykten om det har man ju läst, men alldrig fått bekräftat att någon skulle ha sabbat ett moderkort för att dom flashat in en felaktig bios på ett chip. Skulle vilja köpa moderkortet av dig om det är intakt vill säga. Betalar dok endast en spotstyver med tanke på frakten hit. kontakta mig på smurf.70@telia.com
    Last edited by Droopy; 2004-12-09 at 19:38.

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    jag hoppas bara att psxcare inte har blåst mej..
    för själv sa han att det hade hänt honom 2 gånger.. :S
    men du har aldrig hört talas om nåt sånt.. skumt
    jag ringde killen som jag köpte boxen ifrån, han säger att det itne spelar roll om jag monterar ett nytt chip så länge det inte är akira2.. han säger att det måste va ett akira2 chip annars funkar det inte... e d sant då?

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Inte har dom blåst dig, dom hanterar ju tusentals boxar om året så dom har säker sett att detta har hänt tidigare, jag blev bara förvånad eftersom jag alldrig har sett det bekräftat någonstans förut. Mne det där med att det måste vara ett Akira chip det är bullshit, det kan jag lova dig.

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15637

    där står ju allt..
    det är inte roligt o vara noob..
    peace

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •