Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: 1.0 eller 1,6. vilken ska jag modda?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    1.0 eller 1,6. vilken ska jag modda?

    Tjenare.
    Köpte en crystal box för nån vecka sedan. har beställt ett smartxx2 till den också. men så i morse så läste jag något om att det inte fanns något vga bios till v1.6 och att cronwell inte har stod för den. kan man ändå köra linux på den? hade tänkt mig gentoox.
    min pappa äger också en xbox (1.0) som inte är chippad och om jag vill så kan jag byta med honom. men 1.0an är ju inte lika snygg som crystal och så låter den mer. så nu undrar jag vilken maskin som är smartast att montera chippet i/vilken maskin som är bäst (ska också montera en 200gb hdd om det nu gör någon skillnad)

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    23
    Gör en blandning utav alltihop. Ta din pappas moderkort, nätdel och hårddisk, ditt chassi och dvd-läsare och löd i chippet i den.

    1.0 och 1.1 är klart bäst om man skall köra VGA då det är det video-chippet som biosen har gjorts till (finns iofs ett till 1.3->1.5 också)

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    tack bra förslag, så det blir alltså inga problem att byta cdn då? visserligen känns det lite onödigt att öppna crystal boxen och bryta garantin men det är det kanske värt. får se hur jag gör på måndag.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    23
    Kör du med crystalen oöppnad o chippa den gamle. Tänkte inte på garantin.
    Att byta läsare är inga problem. Alla passar i alla.
    Släng på ngn gammel kylfläns på gpu´n så blir den tystare. Annars är det inge andra nackdelar med dom äldre, skulle vara att det är en thomson-läsare isf.
    Last edited by Hedis; 2004-12-10 at 13:35.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    44
    Respekt
    22
    Tänk på att du måste ta bort ett av skruvhålen som håller moderkortet på v1.0 xboxen om du ska byta till det som sitter i 1.6:an. Skruvhålet som saknas på 1.6 sitter bakom bild/ljudkontakten.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Snälla hjälp mig, läste ovan om öppning av crystal, hittade detta för att jag inte hajar hur jag ska öppna upp den, plast överallt ju.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    det finns sex stycken torx-skruvar under boxen som man ska skruva loss. fyra av dom sitter under gummitassarna som den står på och de två andra sitter under klistereticketterna... man kan känna var dom är om man drar fingret över dom. tänk bara på att du bryter garantin när etiketterna är trasiga.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •