Har läst någonstans att det måste vara hål i moderkortet (där man stoppar ner dom "små" trådarna" det är inte hål igenom i alla hål, bara på ca två, måste det vara hål igenom på alla? kan man isf göra dessa hål själv?
Har läst någonstans att det måste vara hål i moderkortet (där man stoppar ner dom "små" trådarna" det är inte hål igenom i alla hål, bara på ca två, måste det vara hål igenom på alla? kan man isf göra dessa hål själv?
Mer info, har satt dit alla trådar och chippet får ström eftersom det lyser, men får inte ut någon bild? tar jag bort trådarna startar orginal bios, har kollat flera gånger så det sitter rätt och att dom sitter i hålen, men som sagt alla är inte hål som går igenom moderkortet, måste det vara så? vad kan det vara för fel?
låt mej gissa att det är ett spydership du pratar om =)
Ja, vad skulle vi annars prata om i spiderchipdelen av forumet :-)
Vilken version av xbox monterar du i?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det är en 1,6
....
hoooohoooo.... upp!
hålen är ju micro små det ser inte ut som hål det ser ut som groppar jag försökte till o md lysa med en lampa inunder utan att se ljus genom de små hålen, men när det väll kom till kritan att instalera det gick det bra och dem sitter som gjutet.
ett tips för er som får "de fruktade blinkande dioderna" när ni installerar spider. Kolla att "benen" sitter i rätt hål. Oftast sitter de rätt men ändå... Om de sitter rätt men xboxet ändå beter sig som en snorunge, så är det förmodligen pogo pins'en (elller stift, som en del kallar dem för) som inte får riktig kontakt med lpc hålen. Det finns flera lösningar på detta. En av dem är följande:
Ta ett cylinder (nej, inte en moped cylinder) format objekt som är ca 25mm långt och 11mm brett. Placera denna ovanpå den krets på chippet som ligger längst ifrån skruvhålet på chippet. Limma helst fast den med lite superlim, så att den inte glider iväg. Denna cylinder trycks ner av dvd läsaren.
Effekten av detta blir att chippet trycks ner på båda sidor
(ena sidan av skruven, andra sidan av cylindern) villket ger ett jämnt tryck på pogo pins'en så att de får bra kontakt. Detta är väl beprövat av mig. Jag har skakat xboxet väldigt kraftigt, och chippet får ändå super kontakt. Xboxet skulle klara av att följa med på en bussresa till indien där chauffören har supit och kör off-road med dåliga dämpare!
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Bookmarks