Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Brända mini-DVD

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22

    Brända mini-DVD

    Tjenare! har hört av en polare att han hämtar hem spel, kopierar dom till
    mini-DVD som han köper för ca 70-80 kr. & sen spelar dom i cuben utan problem, jag vill så gjärna ha en cub, men baraom det fungerar med backup spel, så snälla, kan inte nån kolla om detta fungerar på fler cubar än hans?
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    din polare kan knappast spela backuper på minidvd på sin gamecube, ingen har lyckats knäcka kopierings skyddet. fråga om han vill visa det för dig för han lär troligtvis banga ur om han inte istället visar att man kan spela med PSO och BBA

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gothenburg Sweden
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    nej, jag tyckte oxå att de verkade konstigt, att ingen hade provat det innan, men han säger att det inte é alla spel som fungerar, menn nåra har han iaf, säger han. japp, jag skall be honom visa mej.
    Man vet ALDRIG vad som händer imorn!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    GC använder ett speciellt format som inte stöds alls av VANLIGA DVD brännare så det är rena BS tugget.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Lite Off-topic nu, men vad är BBA för spel, jag vet vad PSO är som är Phantasy Star Online, men BBA?

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    BBA=Bredbandsadaptern

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom det finns en loader för att ladda spel över bredbandsadaptern ser jag inte att det är omöjligt att anpassa loadern så att den läser imagen från en minidvd, om det inte är så att dvdläsaren är HELT spärrad för läsning innan streckkoden är kollad. Men är det så borde t.ex. panasonic kuben inte kunna läsa dvdfilmer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Har fått bekräftat att det med Cobra bios v0.2 går det att swappa mellan orginal och backup, jag ska då iaf köpa några ***** chip och testa.
    Ang formatet på GC media och att det inte skulle gå att bränna en img av ett GC spel i en vanlig dvd-brännare, det kan jag alldrig tro. Är ganska säker på att det till och med går att döpa om GC img filen till en .iso och bränna i tex Nero.
    Last edited by Droopy; 2004-12-17 at 01:39.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Att swaptrick fungerar med ett utbytt BIOS och kontroll av hur signalen för "lucka öppen/stängd" skickas låter mycket rimligt tycker jag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Är det någon som har hunnit testa detta ?
    Dessutom, hur mkt kostar MINI DVD-R skivor ?

    Var kan man beställa 100 pack av dom för en smärre summa pengar ? exempelvis 10-11kr/st eller mindre ?
    Funderar på att köpa en GameCube igen om det fungerar att spela backup-spel. Dessutom hur svårt är det att installera ett chip i en Gamecube ? och hur installerar man olika bios på en gamecube, fungerar det som på xbox ?, FTP etc ?
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tjena!

    Har en polare som har beställt minidvder från www.mfshoppen.tk
    För honom funkar det bra. Det va nåt spel som inte funkade riktigt, men han säger att om man bränner i 2x så funkar det bra. Det va ganska bra priser på MFShoppen nu oxå.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    na
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Mini-Dvd

    Bränner på Verbatim DVD-R Mini-dvd
    funkar utmärkt, alla bränningar jag gjort...
    ställde lasern på 180 ohm
    --------------
    Xbox 1.4
    Xecuter 2 Pro
    200GB
    --------------
    Ps2
    Messiah 2
    --------------
    GC
    Viper
    Cobra 0.4
    --------------

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av NiTeX
    Bränner på Verbatim DVD-R Mini-dvd
    funkar utmärkt, alla bränningar jag gjort...
    ställde lasern på 180 ohm
    Var hittar du (billiga) Verbatim DVD-R mini-dvd?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63
    GC använder ett speciellt format som inte stöds alls av VANLIGA DVD brännare så det är rena BS tugget.
    Ja, tugga och svälj
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •