Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Kopiera

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Kopiera

    Vilket program använder jag enklast om jag vill kopiera ett x-box orginal spel rakt av?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Kopiera rakt av till vad DVD skivor? Går ej.
    DVD-Xbox HD = DVD2XBOX

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Nja, kopiera in orginal spelet till en image eller liknande till hårddisken (pc) för att sedan bränna ner den till en DVD skiva. Vilka program använder man? Dum fråga kanske men nybörjare inom området...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Nja har du en daul layer dvdbrännare, torde de fungera om spelet inte är större vill säga, de funkar inte att bränna image filer av orginal spel såsom med dvdshrink eller dvdclone, som komprimerar om tex en dvdfilm så de får plats på en vanlig 4.7:a, när de gäller spel måste de "rippas" och meckas för att allt ska få plats, så kolla om spelet inte är större än vad du har kapacitet till att bränna, antingen 4.7 eller 9, lyckat till..

    /Mathias

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okidoki, tack för svaren!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    dra spelet till xboxens hd........ dra spelet som ligger i en mapp från xboxens hd med hjälp av ftp...... packa ner mappen med spelet till iso........ bränn som image på en - dvd skiva...... klart....

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av wixia2
    dra spelet till xboxens hd........ dra spelet som ligger i en mapp från xboxens hd med hjälp av ftp...... packa ner mappen med spelet till iso........ bränn som image på en - dvd skiva...... klart....
    Ja, precis så gjorde jag men det är fan så svårt innan man fattar
    det. Du har just gjort den kortaste guiden för Copy

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    ja.... men den va lätt att förstå sig på

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    Använd Qwix, då kan du göra en ISO medans du drar spelet från boxen till datorn i ett svep, busenkelt och går dessutom mycket snabbt

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    64
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av phreakii
    Nja har du en daul layer dvdbrännare, torde de fungera om spelet inte är större vill säga, de funkar inte att bränna image filer av orginal spel såsom med dvdshrink eller dvdclone, som komprimerar om tex en dvdfilm så de får plats på en vanlig 4.7:a, när de gäller spel måste de "rippas" och meckas för att allt ska få plats, så kolla om spelet inte är större än vad du har kapacitet till att bränna, antingen 4.7 eller 9, lyckat till..

    /Mathias

    Fan vilket bullshit!!! Det är än så länge bara ett fåtal spel som är för stora för en vanlig DVD och de som ÄR för stora finns det oftast kit på internet som tar bort lite filer så att passar på en vanlig DVD 5 (4,7GB) istället för en DVD9 (8,5GB) (eller så kan man göra det själv tex: http://www.balugabutt.com/ där det finns en guide för bla Halo 2 så att det får plats på en vanlig DVD5)- det finns dock INGA spel till boxen som inte passar på en DVD9'a som du antyder i din post......det finns dock ett fåtal spel som inte tycks gå att få in på en vanlig DVD också eftersom man inte kan deleta någonting...tex A Bard's Tale och Metal Gear Solid 2

    Nanno! Tänk på att du MÅSTE skapa en xiso! inte en vanlig iso - annars kan inte boxen läsa upp den (alltså använda qwix, craxtion el. liknande program som är gjorda för xbox användare) - rätta mig om jag har fel boys!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Umm jag gör vanliga ISO filer med hjälp av Winrar och det fungerar

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tja har oxå provat göra iso med andra prog. funkar bra men xiso är ju väldigt enkelt å smidigt

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Dock när jag läste in redan kopierade spel till iso kom jag på

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    64
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av KonC
    Umm jag gör vanliga ISO filer med hjälp av Winrar och det fungerar
    Du menar att du packar upp med Winrar antar jag? Då packar du upp en xiso! Du SKAPAR inte en iso med Winrar.....

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •