Hej,
Har sökt på en del trådar men fått ganska "vattniga" svar på mina egna frågor så nu startar jag en egen tråd, i f ö ett förträffligt forum, tach för de!
Men nu till mina frågor och problem..
Eftersom jag själv tycker Xboxen är väldigt smidig att ha som spelare för all media vill jag givetvis ha bästa möjliga bild ut på min projektor, en Panasonic PT-AE 100. Nu kör jag Xboxen till TV, men efter flytt ska den köras på projektorn. Men nu är då min fråga, vad ska jag köra för bästa möjliga bild?
Jämnför jag då efter mina egna erfarenheter att VGA från just DATORN är knivskarp, alltså sådan skillnad från tex SVHS, då borde mitt svar bli X2VGA, men Xboxen har väl inte "RIKTIGT" stöd för detta, mer än konvertering från SCART/AV till VGA, det är ju som att omvandla RCA till SVHS, ingen större skillnad alltså?
Ska man då köpa en X2VGA eller High definition AV pack för bästa bild?
Mitt logiska tänkande är HD packet, eftersom det delar upp varje färg, och anses vara strået vassare än VGA? Men sen har jag läst att X2VGA är väldigt bra också, men är detta ett säljargument för den dyrare lösningen X2VGA? Eftersom att man egentligen behöver bygga om Xboxen för att få riktig VGA signal, och inte kan simulera denna via en X2VGA adapter?! Detta är vad jag läst på Xbox scenen iaf, har jag/dem fel?
Eftersom många nu äger en PT-AE 100 hade det varit kul om ngn kunde ge mig svar på mina frågor, eller Hansi som jag sett är väldigt hängiven och duktig på sitt jobb..
*Red.*
Hittade här från en annan sida i USA som lagerför samma adapter, X2VGA, och där har man ju nu en kluven inställning till vad jag ska använda, helt förlorad nu, vill att nån ska skriva att komponent ska vara bättre än X2VGA så är problemen lösta ha ha för dem rekomenderar INTE man ska köra X2VGA om man vill använda Xboxen som DVDspelare..
*Quote*
Does X2VGA+ support DVD display in the Xbox?
The Xbox console can only display DVD's in 480i mode (480p mode is disabled by Microsoft); therefore, it is not suitable to use X2VGA+ together with Xbox when you want to play DVD's. (We know that some users can play DVD's in 480p mode with X2VGA+ through some modifications on the Xbox console. However, we don't suggest in doing this way
*End quote*
Cheers och hoppas på fina svar!
/Mathias
Bookmarks