Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: HJÄLP med ftp

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    20

    HJÄLP med ftp

    Kollade guiden Hansi hade gjort för nätverk mellan pc & xbox med hjälp av flash fxp. Men det ville inte fungera. Skrev in alla intsällningar så boxen och datorn hittade varandra. Men när jag skulle connecta på flash FXP så stod det no route to host lr ngt liknande..kommer inte riktigt ihåg.
    körde med en korsad kabel mellan datorn och boxen, och brandväggen tog jag också bort men det funka inte. snälla behöver all hjälp jag kan få......

    Ur fattigdom kommer vishet

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    jag har haft samma problem.
    pröva med att avaktivera nätverket på nätverks inställningar och aktivera det igen, stäng av x-boxen och tryck på den igen.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av megamangeboy
    jag har haft samma problem.
    pröva med att avaktivera nätverket på nätverks inställningar och aktivera det igen, stäng av x-boxen och tryck på den igen.
    du menar att jag ska inaktivera nätverksanslutningen??
    jag såg oxå att jag ahr 2 st anslutningar på mitt nätverk. den ena är för bredbandet och det är den nedre under den anslutningen som jag använder mig av till boxen. kan det ha ngt med det att göra? vill inte vara inne på den över å "fippla" så jag gör ngt dumt så att säga. men jag ska testa göra som du säger, men om det inte funkar vad kan jag göra då?

    ps. kan inte du skriva ner dina inställningar som du har gjort på din xbox?
    just ja..såg en till sak nu. på min exo-x skin som jag har så står det uppe till höger cpu temp, space på hddn mm... sen står det ip där, men ingen ip adress i det fältet?? hur fixar jag det?? har det ngt med att jag inte kan koppla upp att götra??? har skrivit in en ip på SYSTEM UTILS=>SETTINGS
    hoppas du vet svaren och förstår vad jag menar (är fortf. novis fast jag har haft boxen i snart ett år)
    tacksam för svar

    Ur fattigdom kommer vishet

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    då är det de som är felet du måste ha en ip adress för at de ska fungera.
    jag kan skicka mina inställningar när jag kommer hem.

    //mange

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    20
    Tackar..men du förstår vad jag menar då? att vid uppstart så brukar ip stå på vissa evo-x skins, men på min gör det inte det.. har stått förut tror jag. tackar å bockar för att du skickar dina inställningar när du kommer hem, sen får jag bara hoppas på att det funkar efter det
    (svävar på små rosa moln hela vägen hem)

    Ur fattigdom kommer vishet

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har också problem med Ftp, jag har testat både Hansis guide och en annan på en annan stor Xbox site (nämner inte vilken för det är nog inte tillåtet) och hur jag än gör så verkar det inte funka.
    Det bästa resultatet jag fått är att det på Xboxen står "cable connected".
    Inget om att den har någon som helst kontakt med pcn.

    Eftersom jag bara har ett nätverkskort och ingen router (och ont om cash) så är det väldigt jobbigt att hela tiden testa olika saker för att sen ändra tillbaka för att gå online varje gång det inte funkar.

    Har hållt på med inställningar hur mycket som helst men inget hjälper.

    Jag har Win2k,Norton Firewall/antivirus,Avalaunch dashboard.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    103
    Respekt
    20
    fick mittt å funka igår... gjorde en ny anslutning sen skrev jag in å testade lite ips så nu funkar det... tack för allt

    Ur fattigdom kommer vishet

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •