Jag har sett att det finns liknande frågor förut, men jag vill i alla fall ha ett råd för just mitt fall. Jag har fått ett Aladdin Advance 64 chip insatt av en ska säger sig kunna löda in dessa chip. Chippet kom utan bios och jag har sedan dess försökt få in en. Jag har gjort en skiva med bios på, men när jag håller in startknappen tills boxen startat om för tredje gången så börjar lampan blinka orange/grön och inget mera händer. Enligt vad jag har löst så borde den öppna dvd-läsaren för att man ska stoppa in skivan. Trycker jag en gång på knappen för att mata ut skivan så börjar den blinka röd/grön men inget mer händer. När jag sedan startar om boxen så frågar den efter systemtiden igen.

Min fråga då: Kan detta lösas med att jag köper en programmerare för aladdinchip, eller har han som lödde på chippet helt enkelt tabbat sig?

Det bör kanske tilläggas att boxen funkar fint om man startar den genom att bara klicka lite snabbt på startknappen och den kör då på orginalbiosen. I övrigt så är det en xbox version 1.4 eller 1.5 med en orginaldisk.