Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: statar om 3ggr sen gröny/rött blink

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

statar om 3ggr sen gröny/rött blink

när jag satt in chippet enligt bruksanvisning, och har switchen på on (så den bootar chippet) så startar den om 3 ggr sen blinkar det grönt/rött tills man stänger av

startar man med switchen off (orginal bios) så går den igång (om se nedan!), nån som har en ide på vad det kan vara? har testat att lägga "spindelbenen" i olika djup ner i viahålen men det verkar inte spela någon roll

sen är det så att den medföljande skruven är för liten så det går inte dra åt chippet för att tecka behoven, dvs håller jag ner det mot kortet med fingret så startar den med orginal bios om switchen är off , på on startar den om 3ggr i vilket fall.

kan man använda nån annan skruv lite bredare, ska den vara ledanda eller icke ledande?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    har xbox version 1.6 ska jag väll tillägga

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    har samma problem jag också... så om någon vänlig själ kan svara på hur vi skall göra så skulle det vara great..

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    jag som sett fram mot att spela spel hela helgen, nu blir jag bara förbannad över att det inte funkar även fast man gör exakt som det står utan att ha haft sönder något.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

hm..

jo jag vet.. så irriterande! fattar inte varför det inte fungerar? någon som kan svara på de?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    ojojoj det finns inte ord för hur dum jag är ^^ hade satt fel på spindelbenen E & D nu funkare kanon =D ledsen för allt besvär ...

//ljung

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Har liknande problem. Nä chippet är på plats så botar han 3 gånger och på sista så står den bara och blinkar grönt/rött, oavsett om switchen är på on/off. Men tar jag bort chippet så funkar den som vanligt.

Uppdatering: Om jag drar ur D stiftet/kabeln så startar den som vanligt, men om jag låter D sitta i å drar ut nån annan så får jag röd/grön blink. Kan dte vara nått fel på D anslutningen eller liknande?
    Last edited by zod5; 2004-12-30 at 20:38.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Hade samma fel men........

Jag hade samma problem men jag plockade ur chipet och skrapade lite försiktigt på hålen som dom fjäderupphängda stiften ska ligga an mot (på moderkortet) och simsalabim så funkade det klockrent.
    Hoppas det löser sig.

Rolle

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Nu funkar det! Lossade litepå skruven dom håller chippet på plats och skulle se om det satt lite fel och då började det funka. Hade testat att flytta omkring det ett flertal gånger innan. Men nu funkar det !!!

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Hade samma problem. Tänk på att det är viktigt att använda brickorna för utan dom blir chippet för snett och får inte tillräcklig kontakt med alla stiften. Hade själv struntat i brickorna men efter att jag satte på dom blev chippet mer rakt o hade bra kontakt o nu funkar det klockrent

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Feta Problem!!!!!!!!

Hejsan!

Har detta problem också att min XBOX startar om 3 gånger sen blinkar ljusdioderna bara...

Vad ska jag göra+!?!?!?!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Fellödat/kallödning. Löd om chippet eller låt någon som kan göra det.....

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ron
    Fellödat/kallödning. Löd om chippet eller låt någon som kan göra det.....
    Spiderchip e lödfritt

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Hrrrrmmmmmmmmm, ok..............

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    ett tips för er som får "de fruktade blinkande dioderna" när ni installerar spider. Kolla att "benen" sitter i rätt hål. Oftast sitter de rätt men ändå... Om de sitter rätt men xboxet ändå beter sig som en snorunge, så är det förmodligen pogo pins'en (elller stift, som en del kallar dem för) som inte får riktig kontakt med lpc hålen. Det finns flera lösningar på detta. En av dem är följande:
    Ta ett cylinder (nej, inte en moped cylinder) format objekt som är ca 25mm långt och 11mm brett. Placera denna ovanpå den krets på chippet som ligger längst ifrån skruvhålet på chippet. Limma helst fast den med lite superlim, så att den inte glider iväg. Denna cylinder trycks ner av dvd läsaren.
    Effekten av detta blir att chippet trycks ner på båda sidor
    (ena sidan av skruven, andra sidan av cylindern) villket ger ett jämnt tryck på pogo pins'en så att de får bra kontakt. Detta är väl beprövat av mig. Jag har skakat xboxet väldigt kraftigt, och chippet får ändå super kontakt. Xboxet skulle klara av att följa med på en bussresa till indien där chauffören har supit och kör off-road med dåliga dämpare!

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    ...Xboxet skulle klara av att följa med på en bussresa till indien där chauffören har supit och kör off-road med dåliga dämpare!

hahaha!

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Jo, jag tänkte väl att den meningen skulle gå hem...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    fan va du e goo Blixten100! Nu fungerar xboxen med spiderchippet.

Bytte ut skruven mot en längre modell då den man fick med knappt tar nån gäng när man har bägge brickorna på under, sen tog jag bort den där gnd pogopinnen
    ( http://www.spider*********/The%20pogo...%27GND%271.jpg )

Startade upp apparaten, fungerade inte! då såg jag att den inte fick kontakt ändå där under, tröck lite med fingret, startade upp å vipps så fick man spider-bios! ska bara göra en såndär cylinderförmad grej som ska få trycka på chippet från dvd-läsaren nu.

Tack för hjälpen!

Ps. D och E SKA byta plats med varandra, dvs så att inga trådar korsar varandra

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    har du 1.0 eller 1.1 chip? på mitt (1.0) så ska de inte byta plats. men whatever, det funkar ju nu.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    har du 1.0 eller 1.1 chip? på mitt (1.0) så ska de inte byta plats. men whatever, det funkar ju nu.
    det är ett 1.1 chip, den med liggande kontakt till den externa brytaren

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner