Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hårddisk eller IDE-kabel mest troligt? (HDD Timout; Error 07)

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Hårddisk eller IDE-kabel mest troligt? (HDD Timout; Error 07)

Hämtade min nychippade xbox hos ett företag för en vecka sen. Den fungerade ända till idag då jag skulle lira Outrun2 (från HD:n som är original). Detta har gått bra förut.
    Efter bara några minuters lirande så började Xboxen blinka grönt (så som den gör när den laddar/matar ut från DVD:n) men den fungerade fortfarande korrekt... jag startade om boxen. Och efter det så stannar den bara på bootbilden, och sen får jag ERROR 07 (HDD Timeout).

Har förstått att detta ofta beror på kraschad hårddisk eller kass/glapp IDE-kabel, vilket tror ni är mest troligt i mitt fall? Verkar inte en hd-krasch lite otrolig med tanke på hur felet först uppenbarade sig (grönblinket?)...

Anledningen till min fråga är att få en liten hint om vad jag ska börja med (att hosta upp en annan HD att testa med gör jag inte i en handvändning)...

Tack på förhand.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det kan vara nätdelen också. Speciellt om chipmontören var stressad och tröck ihop bitarna så att en kabel från nätdelen blev klämd under hd-vaggan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Hur svårt att montera nätdel?

Tack för svaret. Ska kolla lite med företaget som chippade och se vad de säger...

Om det är nätdelen, är det svårt att montera den?
    Last edited by hull; 2004-12-11 at 18:53.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    2 skruvar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    ÄR det bara å rycka bort strömkabeln till gamla hårddsiken när man ska ta bort den för att stoppa i en nya. Sitter som klistrad för mig, så ja vet inte om jag vågar rycka av all kraft??? Men de e enda alternativet eller hur?
    HEJA DIF!!!

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    det e bara att rycka... tyckte det var rätt läskigt jame... men ryck inte i kablarna...
    xbox v 1.1
    80 Gb
    10000+ roms
    10+ xbox spel

HALO 2 =

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man kan bända ut den med en skruvmejsel e.dyl också om man är svag i fingrarna.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21

200GIG segate

De va fan så svårt, satt ju som sten. Men me lite blod å handont så gick de bra att få ut den satans kabeln . FUnkar perfekt nu , men har bara en fråga..... Köpte en 200 gig seagate, men hur får jag tillgågn till hela hårddisken , F blir ju bara ca 130 gig stor!
    Finns det nått att göra i efterhand för att göra den större eller måste ja köra superdisc igen
    HEJA DIF!!!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Rätt ver av bios beroende på vilket chip man har
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    pege63, finns det något inlägg du inte svarar på, har du inget liv? :-)

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Jo två liv ett ovan & ett under.
    Och två jobb hur så?
    Kan ju sluta & svara & hjälpa folk iofs, kan ju öppna en linje med 9,90sek/min om det det du vill ha så....
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner