Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Xlink Kai med BBB, omöjligt?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Xlink Kai med BBB, omöjligt?

    installerade för några dar sedan xlink kai och har sen dess blivit avstängd från BBB 4-5gånger, pga av att man sänder ut macadresser hit å dit säger dem.
    blir lite drygt i längden att sitta å telefonköa 20-30mins varje gång man lirat lite online spel pga av detta.
    någon som kommit lite längre å löst detta på någe finurligt vis?
    väldigt tacksam för svar!!
    /Danne

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tyvär har samma problem vet vad man kan göra ????

    //Phazer

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    samma problem här.. de vill att jag ska byta switch, nätverkskort och en massa annat.. men jag vet ju vad problemet är.. xlinken.. men d går ju inte bara att säga:
    joooo kanske kan det vara min xbox som är chippad och som jag använder xlink på
    d borde finnas någon lösning på detta problem

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Löste problemet genom att skaffa en router helt enkelt,
    spärrar allt shit som tidigare gått igenom. så ut å handla grabbar

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Finns inget billigare sätt att lösa detta?

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ARMD
    samma problem här.. de vill att jag ska byta switch, nätverkskort och en massa annat.. men jag vet ju vad problemet är.. xlinken.. men d går ju inte bara att säga:
    joooo kanske kan det vara min xbox som är chippad och som jag använder xlink på
    d borde finnas någon lösning på detta problem
    Man kan ju säga att man använder kai för att spela live. Man kan ju göra det med en ochippad box också, eftersom man inte vill betala för live .
    För övrigt så har jag samma problem, sa till supporten att jag skulle tunnla genom pc från xbox för att spela live. Dom tyckte jag skulle byta nätverkskort, tror dock inte det är felet, helt nytt kort har jag.
    Last edited by zlazk; 2005-01-16 at 11:08.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Jag

    funderar på att sätta in ett till nätverks kort i min dator och få det att funka där igen kanske inte blir samma sak ..
    För det är drygt spela 1 timme sedan 3 tim i telefon till supporten ...

  8. #8
    Detta hände mig oxå men jag hittade lösningen på problemet...
    När xlink letar efter xboxar / snackar med xboxen.. så ser det ut som macspam på BBB's grajer...
    Lösningen: Ställ in i Kai Config Tool under Network Adapter att den bara ska använda det nätverkskort som xboxen sitter på och INTE det nätverkskort som är direkt ut mot BBB...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Unhappy

    har ett litet prob med din lösning Jonaz. Hittar bara mitt nätkort som sitter i datorn... kan inte se det som finns i boxen. Vad göra??

  10. #10
    Griffinwise: Du har nog missförstått mig... det jag menar är inte nätverkskortet i xboxen utan det nätverkskort i din dator som din xbox sitter kopplad mot...
    Har du bara ett nätverkskort i datorn måste du ha din dator och xbox bakom en router för att du inte ska mac-spamma...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Du kan använda Zonealarm Pro eller Router tror jag eller No-ip.com+ inte vanliga men det med + kostar pengar per månad tror jag
    XboxVersion : 1.1
    ModChip : SmartXXv.2
    Os : 3333
    Addons : Language Pack
    Hdd : Orginal Harddisk
    DashBoard : EvolationX, MS
    Bios :
    1: OrginalBios 2: Xecuter2 3: Evox M8 4: Cromewell
    5: Evox 3.60 EjectFixed 6: Yoshi-final-2005
    7: IND-Bios 8: Ed on the Chip Ftp

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    AHA.. grejade till det nu... hehe funkar fin fint....
    Tack för svar

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18
    jag hadde precis sama problem som er men nu så har jag vista och jag kan inte öppna kai config



    EDIT:funkar nu
    Last edited by shifty93; 2007-07-19 at 23:04.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av JonaZ Visa Inlägg
    Detta hände mig oxå men jag hittade lösningen på problemet...
    När xlink letar efter xboxar / snackar med xboxen.. så ser det ut som macspam på BBB's grajer...
    Lösningen: Ställ in i Kai Config Tool under Network Adapter att den bara ska använda det nätverkskort som xboxen sitter på och INTE det nätverkskort som är direkt ut mot BBB...
    din lösning fungerar inte för internet lägger av efter typ 20 min.

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18
    är alla tröga här?ingen hjälper ju :S

  18. #18
    dragonslayer Guest
    det kan inte vara så då att du har din dator inställd så att den stänger av nätverkskortet efter 20min för att spara ström??

    det är bara dom som har frågor som är tröga

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    det kan inte vara så då att du har din dator inställd så att den stänger av nätverkskortet efter 20min för att spara ström??

    det är bara dom som har frågor som är tröga
    nepp jag har inte så..och trög är dom som svara efter 5 månader :S

  20. #20
    dragonslayer Guest
    du verkar ha koll så då slipper jag förklara var man ändrar inställningen.. (som är standard) den är ju inte direkt lätt att hitta

    det är ju iallafall mycket märkligt att du har samma symptom som om du hade standardinställningen...
    du får väl ta och beskriva mera i detalj hur du har konfigurerat så kanske det är någon som kan hitta ditt problem..

    EDIT: Du menar kanske att dom som INTE svarat på 5 månader är tröga... men det är ju faktiskt så att man inte behöver svara på allt... speciellt om man inte har koll eller om frågan är så otydlig att den kräver flera följdfrågor..
    Last edited by dragonslayer; 2007-10-16 at 15:50.

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18
    Jag har inställningar på standard förutom att jag självklart ändrat mitt användar namn ocj lössen också har jag det där med att man skulle ha så att den hittar bara nätverkskortet som kai körs i.(datans)

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •