Visar resultat 1 till 1 av 1

Diskussion: Dog min x-box av flashen?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Exclamation Dog min x-box av flashen?



    Hejsan

    Härom natten fick jag för mig at jag skulle byta bios, så att jag fick stöd för större hårddisk i min x-box, är osäker på vilket bios jag hade från början men det var vad jag vet hämtat från Superdisc.

    Aja till saken, jag byter först bios med till det som skulle ha stöd för större hårddiskar, genom att jag lägger in en ny fil där de andra bios filerna på min xbox ligger och sen tar flash bios inne på x-boxen, hitttills allt rätt lugnt xboxen genomför flashen. Men den tar bort allt jag hade på lådan och det blev ingen 200 gb partion (185 riktiga lr vad det ska va), så jag tänker näe men då testar jag byta till det jag hade innan igen.

    Går in över listan där jag har mina bios igen, tar ett av dem som var där sen innan jag la in "mitt eget", och flashar. Efter detta så vill inte x-boxen alls.

    Efter lite pillande kan jag starta på erject knappen så att jag kan komma in i orginal menyerna som man har på en ochippad, men när jag försöker starta med chippet så antingen stänger den av o på sig lite, eller så "startar" den. Den står o blinkar grönt och rött utan bild på skärmen.


    Jag testade bränna ner Superdisc på en dvd-r men fick inget resultat, testade även Superdisc lite på en vanlig CD-r, men inte heller detta fick nått resultat.


    Jag har en 2 dagar gammal X-box med ett DuoX 2 chip och en 200 gb hdd.

    Har testat lite på vad jag kan och vad jag INTE kan göra, jag kan inte göra nått med chippet men just precis så lyckades jag få igång ett orginal spel.


    Är det mitt bios som har blivit korrupt, och vad ska jag ta mig till?
    Last edited by Nydell; 2004-12-11 at 10:11.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •