-
Online Spel HÄnger Sig
jag har kommit över ett helt gäng med orginal spel som stöder online funktionen men problemet rä att det itne går att köra dom. men jag funerar på om det kan bero på att jag har ett chippat xbox.
är det någon so mhar svar på varför orginal spelen inte funkar på på min låda. eller vad som kan vara problemet svara gärna
-
seriöst är det ignen som kan enns ge ett argument på vad som kan vara fel efter p visningar så är det ingen som enns kan lämna något som kan hjälpa mig.
det msåte väl vara fler än jag som har pröva livespel och inte enns får igång dom på sin chippade box. eller är jag ensamast i värden om det här problemet eller?
-
seriöst är det ignen som kan enns ge ett argument på vad som kan vara fel efter 9 visningar så är det ingen som enns kan lämna något som kan hjälpa mig.
det måste väl vara fler än jag som har pröva livespel och inte enns får igång dom på sin chippade box. eller är jag ensamast i värden om det här problemet eller?
-
okej jag vet vad felet är och det är något fel med systemet någon bug men frågan är nu som ni borde kuna hjälpa mig med hur fasen får jag bort allt och sen lägger in ett nytt system och vilket system ska jag använda och vilken version av det. snälla det är det enda jag behöver veta,
-
Den som tjatar får sällan hjälp...
Du kan INTE köra XBox LIVE om du har en chippad box och kör den i chippat läge. Microsoft släpper inte in en chippad box på sina servrar... detta har sagts ett otal gånger här på forumet. Du kan köra live i en Chippad box men du måste då göra följande:
1. Först måste du självklart ha ett XBox live konto! Har du det? Det är inte gratis utan du måste köpa ett sådant.
2. Du måste därefter ha en internet-koppling som XBoxen kan använda sig av.
3. Slutligen måste du ha ett chip som går att stänga av.. dvs köra i orginal-läge.
OBS: Innan du kopplar upp dig på LIVE för första gången så måste du ta en backup på din MS Dashboard. Vid LIVE-uppkopplingen så uppgraderas den till en version som bannar din XBox från alla LIVE-servar för evigt om den upptäcker att du kör boxen chippad. Så efter du spelat LIVE måste du koppla ur nätkabeln ur boxen. Starta boxen chippad och lägga tillbaka den g:a MS Dashboarden.
-
men ag tror du missförstår mig... jag är inte intresserad av att köra spelen live jag sa bara att det live komplitabla spel jag har krångel med.
och det har nu visat sig att jag har en flashad xbox utan chip.
så det enda jag funderar på är att om jag kan få igång mina både orginal och backupade live spel och köra dom OFFLINE på något sätt..
-
Då har det inte med om de är Live kompatibla eller inte utan har helt andra orsaker - dåliga/repiga skivor el. dylikt...
Och sluta tjata!
Behörigheter
- Du får inte starta nya diskussioner