Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Skicka in till er?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Skicka in till er?

Hejsan. Jag köpte ett Xbox i slutet av år 2002, och skulle vilja få det chippat. Jag har inte orken att läsa igenom alla guider om bios, flashning osv. låter lättare att ni gör det . Jag vill kunna spela upp ISO filer, dvd filmer som kräver en regionsfri dvd spelare samt säkerthetskopierade spel utan lagg (Jag spelar inte Xbox live). Vilket chipp är lämpligt?. Vill även veta vad chippet kostar och hur mycket pengar jag lär lägga ut för att få det monterat

Mvh Oskar Forsberg

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Billigast är Aladdin 500:- inkl montering
    Min favorit är SmartXX 1195:- inkl montering
    210:- returfrakt samt frakten hit tillkommer.
    Se till att få det fixat före nyår, efter nyår lär vi bara lägga in linux på de modifierade boxarna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Ok då vet jag. Tack så mycket. En fråga till bara. Är det stor prestanda skillnad mellan Aladdin och SmartXX? isf vad är skillnaderna?
    Last edited by KonC; 2004-12-11 at 19:21.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Mer minne i SmartXX.
    SmartXX är inte beroende av ett fungerande BIOS, det ligger ett "SmartXX operativsystem" på chippet som alltid startar så att man har möjlighet att mixtra med BIOS och andra inställningar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Kanske är en liten dumm fråga men jag frågar ändå. Vad exakt gör minnet i ett chipp? ^^

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    24
    I "minnet" ligger bioset/biosen.

Ju större minne ju större bios kan man ha, eller flera olika små.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner