-
Behöver hjälp, förlåt att detta är postat på fel ställe
Jag vill gärna chippa mitt Xbox, jag förstår inte vilket chipp jag ska välja (allt jag vill ha är ett billigt chip som kan spela brända spel) och jag behöver hjälp med just vilket chipp jag ska välja.
Och hur mycket kostar det att beställa ett från er? Jag bor i Göteborg.
Jag föredrar att inte behöva löda heller, har inte tillgång till sådan utrustning.
Jag köpte förresten mitt Xbox i slutet av September, så den är nog version 1.6, som ni säger. Om ni/du behöver veta något mer om mitt Xbox som kan bidra till situationen, så fråga på.
Har ingen aning vad man gör när man "flashar" eller något liknande. Är det inte bara att sätta in chippet och så är allt klart?
-
jag köppte ett spiderchip förra veckan o ett exbox veckan innan det måste säga var lätt att instalera, flasha och få igång det, funkar kanon. är det en 1.6 (som jag har) så består instalationen av 1 skruv och 5 små trådar "spindelben" som redan är lödda på chippet, som man med lite fingerfärdighet lätt trycker ner i via hålen, det föler med en beskrivning men eftersom den jag fick var i svart vitt och dåliga bilder så rekomenderar jag deras egna: http://www.spider*********/Spider.pdf
* lödfritt
* billigt
* bra
enda nackdelen jag kan komma på är väll att det bara finns plats för ett bios, men o andra sidan använder man ju bara ett, vill man boota orginal dashen så ställer man bara den medföljande switchen (monteras med tejp på utsidan) till off, då den kör från orginal bioset.
-
Förstår inte riktigt allt detta prat om flasha och boota?
-
att flasha menar man ungefär "instalera" dvs man instalerar ett bios (basic-in-out-system?) som styr chippet och dess funktioner
med boota menar man starta tex att boota orginal bios respektive boota superdisc skiva menas med att man startar från orginal bioset (det på moderkortet) eller att starta från superdisc skivan
hoppas det hjälpte lite, annrs står det nog lite vettigare beskrivet i nått forum
Behörigheter
- Du får inte starta nya diskussioner