Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Ang. lödning av smartXX

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22

    Ang. lödning av smartXX

    Några snabba frågor... Har en xbox 1.6:a och ett smartxx chip lödfritt. Jag är säker på att det är en 1.6:a. Har kontrollerat det noga. Det jag undrar är hur man ska se med hjälp av installationsanvisningen vart D0, (D + NOLLA), med tanke på att ni skickar med en otroligt dålig installationsanvisning pga bilderna... Dom borde åtminstonde vara i färg. Det andra jag undrar är _måste_ det göras en LPC-rebuild på varje 1.6:a? Den sista frågan, om jag har hål i moderkortet på xboxen för den pinnen man ska dra bort från stiftlisten, ska man alltså dra bort den i vilket fall som helst?
    Bör tilläggas eftersom jag har det lödfria smartXX-chippet och där det inte medföljer en manual för hur man installerar den lödfria varianten. Hansi säger, (citat), "Eftersom SmartXX Lödfritt inte är en officiell SmartXX produkt så är den bästa anvisningen den som hör till Xenium ICE lödfritt :-)". Så... verkar dumt att sälja något som egentligen inte finns och som kostar 300:- mer än det som man löder...
    Tacksam för svar här då det ej besvaras i irc-kanalen...

    //LinX
    Last edited by LinX; 2004-12-12 at 11:59.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste göra LPC rebuild.

    Och när du ändå håller på så tycker jag du skall montera chippet med lödd stiftlist enligt anvisningarna på www.smartxx.com

    Lödfritt SmartXX är inte avsett för XBOX version 1.6
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Lödfritt SmartXX är inte avsett för XBOX version 1.6
    Det framgår inte på sidan där man beställer chippet...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "Lödfritt SmartXX v2.0 passar XBOX version 1.0-1.4
    Är din XBOX tillverkad före 2004-05-xx så är det mest troligt en 1.0 till 1.4."
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •