Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Bilden förskjuten, ej centrerad

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Bilden förskjuten, ej centrerad

Har precis fått hem min xbox från psxcare efter ett mindre garantiärende. Nu har dock ett annat (mer irriterande) problem uppstått. Bilden är förskjuten någon cm till vänster. Dessutom ser den ut att vara ngt för "inzoomad". Det gäller i alla spel, evo-x mm. Mycket irriterande litet problem eftersom bilden ser knasig ut och stör i alla spel...

Har inte hittat ngt sätt att reglera detta. Någon som har ngt förslag på vad som kan vara fel och/eller hur man kan åtgärda problemet?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25
    kolla i msdash hur video läget är inställt.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Hur menar du EvilBoY? Videoläget i MS Dash går bara att ställa in på normal, letterbox eller widescreen...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Bilden är lite mindre förskjuten (men fortfarande så att det stör rejält) om jag ställer om till PAL-läge med enigmah videomode switchdisc. Ngn som vet ngt annat sätt att reglera bilden?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Jag har upplevt samma fast till högerproblem... har det löst sig för dig?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    har exakt samma problem som hst.. lite zoomad och ungefär 1 cm åt vänster.. har oxo aladdin advance..

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    samma här.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Om ngn fortfarande undrar om det här... Jag tror att problemet sitter i TV:n och inte i xboxen. Provade med en annan TV, bilden såg då ut som den ska. Troligtvis fungerar det sämre med scarten i vissa äldre TV-apparater.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Många TV-apparater har det problemet när man använder RGB. Och funktion för att justera via vanliga menyerna finns typ bara på dyraste Sony Wega apparaterna. Annars måste man in i servicemenyer antar jag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Räckte att byta mediacenter version för mig

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner