Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vart Fan Sitter Chipet

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Arrow Vart Fan Sitter Chipet

nu har jag suttit en hel dag på erat forum och sökt läst och kollat men inget hjälper. jag köpte för ett tag sen ett billigt chippat xbox. med evox på. men nu har det blivit problem för jag kan inte köra mina ORGINAL Livekomplitabla spel. så jag täntke udatera bioset. men hur tusan ska man kunna göra det när man inte hittar chippet. för det går iten att göra i något program i boxen har redan försökt (hela dagen). har öppnat den nu och jag ser inget chip. vad gör man åt den saken. eftersom jag inte sätter in chip så vet jag inte vart dom har satt det men det borde ju synas tycker jag eftersom chipet sitter på ett litet kretskort som ska lödas fast på moderkortet i boxen. hur tar jag reda på vilket chip jag.

tacksam för svar....

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25
    han som sålde det kanske blåste dig,, du har antagligen en xbox med omflahsat original bios. För du bör kunna se chippet i din xbox..

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    nej för jag kan köra brända spel ser du..... och jag har evolution x meny :P det är live spelen som hänger sig i uppstarten det är evox m8 bios hur får man in ny version på bioset så det ficxar buggen med live spelen?
    Last edited by NORDWIND; 2004-12-12 at 18:42.

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    24
    Vem har sagt att han blev blåst???

Du kan göra allt med flashat "tsop" som du kan med ett chip, förutom att stänga av det o köra MS org. bios.

EvoX och allt fungerara fint med flashade boxar.
    Enda sättet för dig om du vill köra org. spel med live är att köpa ett chip o flasha tillbaka org. bios på moderkortets eeprom o köra det moddade bioset ifrån chippet.

Nästan billigare o köpa en ny box i dagens läge..... då kommer det garanterat fungera utan att du blir bannad oxå. Söker dom hårddisken på din med chip så åker du troligen dit (om du inte byter disk oxå när du skall köra dina org. spel Online).

EDIT: Kanske missförstod dig?? eller skall du köra "offline"?
    Troligtvis så behöver du flasha med Raincoat ifrån Linux om det är en "ganska" ny version på boxen.

För du får 00 09 error i Evox när du försöker flasha lr? prova oxå att flasha med en ny superdisc om det skulle vara så att ditt chip´s ID inte finns med i evox.ini
    Last edited by Hedis; 2004-12-12 at 20:54.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Arrow

tur att jag fick reda på det för jag har en som chippar billigt som fan en kopmipss så jag behöver bara köap ett chiip.. jag tackar så mycket för hjälpen eftersom jag suttit hela dagen med det hära... tack så mycket... tackar och bockar

men jag funerar på om han gjort något för den skruvarna var uppskruvade för ettiketerna var genomborade så han måste ju ha öppnat boxen... "underligt"

jag vet att mini linux och xboxmedia center ligger på boxen... men så fort man ska göra något så blir det något actionscript fel.
    nej jag ska iten köra spelen live eftersom jag inte byr mig så mycket om att köra mot andra ska bara köra spelen offline.

jag körde en bakuppkopia på ett livespel hör om dagen och det visade sig att det hängde sig så jag tänkte ä fan det var nog bara fel på bränningen men det visade sig vara samma fel på orginalskivan.

jag läste här någonstans att det var någon bugg som man kunde åtgärda om man isntalerade om evoxen.. men det konstiga är att jag har den senaste version av evox.
    Last edited by NORDWIND; 2004-12-12 at 21:02.

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    24
    För att flasha "tsop" så måste man ändå in i boxen o löda.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    ajdå det var fan ite lyckat det här "suck" någon som vill hjälpa mig med chip billigt... :'(
    fan vad jag känne rmig tragisk nu, funerar på att ställa upp ii osgrenen kasta-xbox-helvetet-så-långt-som-det-någonsing-går grenen och se om jag kan vinna något maskotpris.

det blir att låta den här sammla dam och skaffa en ny
    tur att man fick den för mindre än tusenlapp :P vargefall ;P

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    24
    Vad är problemet? Efterssom ngn redan flashat den en gång, så sitter troligen byglarna kvar. Annars så ber du bara din kompis o löda i ett chip i den så kommer det att fungera.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner