Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Flasha Orginal Bios, någon som vet?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Unhappy Flasha Orginal Bios, någon som vet?

    Har lyckats på nåt j.... sätt radera orginal bioset i min box är det NÅGON som vet hur jag kan flasha om den, jag har backup bios som jag tog från boxen när den fungerade! Ingen klok svar finns i forumet om det är möjligt och göra det SJÄLV alltså och hur man ska göra det så tjata inte om att leta i forumet efter svar eftersom det finns ingen, har jag fel eller?

    Har en 1.6 version med DuoX 2 chipp i den. Alltså med chippet aktiverat så funkar boxen fint men när jag forsöker och starta den med orginal bios så botar den 3 gånger och sedan blinkar rött/grönt utan någon bild på tv!

    Skulle vara tacksam om någon kunde säga vad man behöver, om det är möjligt att flasha orginal bios

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Har du låst HD?

    Blinkar Grönt/Rött:
    Antagligen ett dåligt chip eller en dålig BIOS-version.
    Om XBOXEN inte har något chip monterat och inte är flashad med en dålig BIOS-version eller så är det antagligen något som är sönder på moderkortet.
    Kontrollera även IDE-kabeln. Är t.ex. kabeln vänd åt fel håll i någon av enheterna så får man detta fel.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question

    Du förstog alltså inte min problem, ja, det blinkar Rött/Grönt men bara när jag har chippet avslaget med chipp funkar det fint!

    Så till min fråga nu igen jag har förmodlingen raderat orginal bios och undrar om jag på nåt sätt kan flasha om den SJÄLV eller är det bara programmerare som gäller!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Hur ska du kunna radera orginalbioset på TSOP?
    För det är väl den du menar?
    Eller hade du orginalbios på ditt extern chip åxå?
    Ska man kunna starta orginal MSdash måste HD vara låst, iofs får man då en ERROR KOD men du får blinkningar.
    Man får samma fel om man har flashat med fel sorts bios åxå, men nu var det när du ville köra på ORGINAL (TSOP) som felet uppstod!?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •