Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Kan inte streama IMG filer...

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Question Kan inte streama IMG filer...

    Hej, Jag har sökt i forumet, men inte hittat något som stämmer in på samma problem som jag har, så då ställer jag frågan..

    Jo, jag kör en riktigt ny XBMC (från i början på dec..) jag tankade ner den för jag hoppades att det skulle lösa ett problem för mig.

    mitt problem är att jag inte kan streama IMG filer över mitt nät, det som händer är just ingenting. När jag ansluter till en dator med XBMC och ska kolla på en dvd img fil, (har testat flera olika men samma symtom..) och jag väljer att spela den, så stannar XBMC i ca 30 sek, sen återgår den bara..alltså den spelar inté upp filen/filmen.
    Förövrigt så funkar det perfekt med AVI/MPG, och mp3 och bilder över nätet.
    om jag lägger img filen på lokal disk på boxen, så funkar det hur bra somhällst.

    Är det någon som har en ide var jag kan kolla orsaken till felet så är jag tacksam...

    Mvh Johan

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Är img filen större än 4gb? tror inte xbox filsystem klarar större filer än så

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Döp om filen till .iso istället för .img så funkar det!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Tack för svaren.
    Bladerunner, att döpa om filen till ISO gjorde att XBMC kunde nu "spela" filen/filmen, så mångentack för det. Men nu är det så att den "laggar" någe grymt. Det känns som om det är någon Cache som liksom inte hinner bli fylld. Det rullar på i ca 20 sekunder när man startar den, sen så börjar hackningen. Snabbspolar jag så spolar det i ett par sekunder för att sedan stanna. Allstå den går inte att titta på.
    Jag vet att det finns någon Cache inställning att ändra. Jag har testat att både göra den större och mindre, utan att resultatet har blivit något bättre.

    Det jag nu misstänker är att kabeln är orsaken till "laggen" så jag ska testa det senare.

    Men tack för era svar...

    //Jojja

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •