Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: vill inte starta med hårdisk :'(

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Arrow vill inte starta med hårdisk :'(

Jag har haft endel problem med min box eftersom den är flashad. jag fick tag på den jag köpt det av och han sa att för att få min livespel att funka skulle jag ta bort datan i E:\UDATA och E:\TDATA och lite annat i cache mappen i e. när jag gjorde det så stanar boxen på "xbox microsoft" bilden

går ej att komma åt hårddisken via ftp:n och xp känner inte av hårdisken. jag har läst att man kan använda xbox disken i xp men då måste man formatera om den. och det hjälper inte mig eftersom jag har backupp på hela disken på min dator men jag kan ju iten få in det i disken igen,

det käns som att man kan anända superdisc eller är jag helt ute och cyklar nu.
    Last edited by NORDWIND; 2004-12-13 at 17:28.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Va inte inne och peta i TDATA och UDATA.. där ligger allt som har med en orginalBox att göra. Ta nu först och installera om boxen med Superdisc för att återställa den. Alla dina eventuella saves är nu helt borta pga av raderingen..

Du kan använda en XBox HDD i en PC men du måste då först låsa upp disken.. detta kan göras med ATApwd .. sök i forumet så hittar du hur.

Lycka till.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    wopper det är lungt med mina savefiles jag har ju gjort bakupp på hela e disken först
    (man är väl inte dum) manhar varit med för ser du : P

ska ta och pröva med atapwd som du sa men. det går att köra hårdisken i xboxen direkt när jag fört över filerna igen eller måste man typ låsa den igen?
    Last edited by NORDWIND; 2004-12-13 at 20:09.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Respekt
    23
    Du behöver inte låsa disken efteråt.. funkar helt ok med en olåst disk. Enda gången du behöver låsa disken är om du skall göra XBoxen i ett ochippat läge.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner