Är det någon som vet om det går att chippa nya PS Two ?
Vilken PS två är bättre ? Playstation Silver som har en tystare motor och snurrar snabbare eller nya PS Two ? Ska köpa ngt av dem, vilket rekomenderar ni mig ?
Är det någon som vet om det går att chippa nya PS Two ?
Vilken PS två är bättre ? Playstation Silver som har en tystare motor och snurrar snabbare eller nya PS Two ? Ska köpa ngt av dem, vilket rekomenderar ni mig ?
Den silverfärgade PS2an har ingen s.k. tystare motor och snurrar inte snabbare, vad har du fått den infon ifrån. De nyare PS2orna SCPH-50004 v9-10, både svart och silver, har tystare fläkt och inbygg Ir-mottagare.
Den du skall ha om du skall chippa är den "gamla" eftersom det antagligen inte finns något chip till den nya, om det nu ens går att chippa den. Annars så är de prestandamässigt likvärdiga annars så skulle det ju inte vara en PS2a.
Last edited by danne.sk; 2004-10-13 at 01:41.
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
finns ännu inga chip men swap magic (cd v3.2 dvd v2.0 tror jag) skivorna fungerar med en mindre och enkel mod. Man öppnar skalet och tejpar för några switchar som känner av ifall cd luckan är öppen.
Undar ifall pstwo har stöd för hårdisk, verkar inte finnas plats för någon.
Update:
Dms4 ska tydligen stödja pstwo när detl kommer.
Last edited by Lynx; 2004-10-17 at 19:58.
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Gratulerar, nu finns det chip till PS Two.
Tillverkaren av Crystal Chip har redan knäckt PSTwo och lyckats installera ett av sina chip i maskinen.
Chipet är intressant då det i grunden INTE bootar backuper och liknande.Utan detta är något man själv får gå in och flasha om för att det skall funka.
Gott att höra !
Tack så mycket !
länk om detta tack!
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Den stora för i sommar kommer 300 gb hårddisken
Hej det e så att jag har en ps2 den gamla modellen och nu vill jag sätta in en hårdisk.. undrar vad man måste ha förnågot i kablar chipp m.m. jag skall ha den så att jag kan tanka över filmer musik spel från pc:n till ps2:an.. behöver värkligen hjälp...
Finns redan klistrade trådar om detta så det är bara att läsa, dessutom så funkar bara spel från HDn.Original inlägg av däcket
PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.
Och om du inte orkar leta.
HD Advance v2
Hårddisk.
Sonys Original nätverksadapter
Ps2![]()
Bookmarks