Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Flytta hårdisk från Xbox till PC

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Flytta hårdisk från Xbox till PC

    Tänkte jag skulle använda min gamla 8-12gb hårddisk som sitter i XBoxen i min dator nu när jag skall byta över till en 250gb i Xboxen..Vad behöver jag göra för att "låsa" upp xbox-driven så den funkar i Datorn...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Inte lönt att sätta den i en nyare dator kanske i en 6-8 år gammal då, du skall först öppna den med Config Maggic.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    HD-Xbox-PC

    Okej var hittar jag config magic och hur går jag tillväga skriv gärna lite detaljerat.... jag är ny på xbox för tillfället har köpt en consol men inte använt den ännu...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Bättre du behåller ORg HDn som backup ifall det skulle skita sig eftersom du inte vet hur man gör.
    Först av allt du måste ha en SD3.7rc8 som du laddar ner på Mirc du kan läsa llt om det här på forumet, börja där iaf.

    ANG Config Magic finns den på den där SD3.7 som du sedan installera på din Xbox, du hittar den sedan under APPS (program) på din XBOX.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    63
    Respekt
    0
    är det inte bara att låsa upp xbox HDn med CM eller med xenium OS om man har det.
    lägga den som 1:a på Pc:n starta med startdiskett, sen tror jag att man formatterar den med nått program. Jag är inte 100%

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    63
    Respekt
    0
    varför ska folk alltid säga att det inte är lönt, börja gnälla om att backup och pirat är förbjudet och diskutera allt möjligt som inte hör till frågan. Precis som det här svaret jag skriver nu...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Man gör väl som man vill eller hur?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    63
    Respekt
    0
    det är det jag menar, folk gör som dom vill och nu hanlar helt plötsligt vinningas tråd om nått helt annat

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    63
    Respekt
    0
    var hittar man drivrutiner till original HDn ST3100014A ?

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •