Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Mjukvaruproblem till 300GB hårddisk

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Mjukvaruproblem till 300GB hårddisk

Hej,

Jag har problem med mjukvaran till min hårddisk som jag köpt och skall sätta in i min Xbox Hårddisken är chippad med Xecuter 3.0 och hårddisken är en: Maxtor MaXLine II 300GB 5400rpm, 2MB Cache, 12ms, 5400rpm, IDE, Ultra ATA/133, S.M.A.R.T. compliant. Hårddisken passar tydligen men det är fel på mjukvaran. Mjukvaran till chipet stöder inte 300 GB och då får man tydligen inte tillgång till hela disken. Vilket chip skall man då använda sig av? Jag har ju sett att flera använder sig av 300 GB eller större hårddiskar så något chip måste ju fungera

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Använd senaste X3 bioset i chippet, ställ in bioset så att både partition 6 och 7 används (F och G) annars krashar F när man lägger in mer än 256GB
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Gäller den krashen för andra chip åxå över 256GB F part?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, det har inget med chippet att göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Kan jag använda det bioset om jag vill ha en 400Gb HDD till min xbox 1.6 med Aladdin-chip som ni han monterat för ca en månad sedan?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej, du skall ha ett evo-X m8plus bios med lba48 konfigurerad till "partition 6 takes up ti 137GB, partition 7 takes the rest of the drive" eller vad det nu heter exakt.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Hur gör jag för att ändra inställningarna i BIOSet till mitt Executer 3.0 då?

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner