Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Snälla hjälp!!!!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Exclamation Snälla hjälp!!!!

har installerat ett alladin advance live... men när jag ska starta boxen så lyser det grönt och surrar (låter som när det ska läsa en cd skiva...fast det inte finns någon i) och sen börjar det blinka grönt/rött.. och surrar hela tiden!!! hittar ingen som har haft samma fel! snälla hjälp mig!!!! vad kan det vara för fel!!!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Du får nog förklara lite bättre vad som exakt händer annars får du nog inga svar...
    Pease!

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Sweden
    Respekt
    21
    skule tro att det är en kass lödning eller något sådant.... kolla så att alla ben har kontakt, samt att du satt dom rätt och inte har en "kass" lödning....

Ur fattigdom kommer vishet

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    det är inte jag som lött in det.....jag har kollat nogare...jag tror det lyser rött/gult i stället....

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

Rött/Gult

Hade det just det problemet. Tyder på att BT och D0 sitter där de ska. Skulle tro att det är något/några ben på stiftlisten som inte har kontakt med "ringen" runt hålet. Kolla de lödningarna... Om du har en multimeter eller liknanade är det ju bara att följa banorna som går ut från LPCbussen och kolla om valfri punkt längs dessa har kontakt med benet.

/frknik

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Och du kan ju även om chipet är monterat på en pin så kan du trycka på pinnarna & se så att de ej sitter löst....För trycker du på en & den åker ner så att säga så sitter den lödningen inte som den ska ju då är de bara att skruva ur moderkortet &
    löda ....Lycka till

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Talking tack så jätte mycket!!!

tack för alla bra svar=))))))

nu kan man äntligen åtgärda det!!!!

ha en riktigt god jul=)

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt