Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Vilket BIOS har jag? :S

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21

Exclamation Vilket BIOS har jag? :S

Jag undrar vilket bios jag har eftersom jag inte kan se det någonstan pga att det står unknown. Jag beställde mitt xbox från psxcare i september någongång med ett alladin advance live chip. Jag behöver veta detta för att jag ska köpa en större HDD...Det beror väl på bios:et hur stor HDD man kan ha? Det är ganska onödigt att köpa en för stor HDD...Tacksam för svar

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Tja... beror på hur stor en stor HDD är. Du har antagligen M8 bioset på chippet. Ladda ner BiosChecker från #xbins och testa vad det säger. Dock upptäcker det vara "original" bios. M8 kan man nämligen patcha med EVTool för att få in LBA-stöd (stöd för stora HDD) och lite annat gott. Vet inte om PSXCARE använder modifierat M8 eller "original".

Eller invänta svar från PSXCARE personal

Vet inte riktigt varför jag ger mig på o svara på sånt som andra egentligen vet bättre

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ska du köra M8 vanlig kan du istället använda dig av X2 4983 som har det stödet i sig redan du har en 1.0-1.5 box?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Ska du köra M8 vanlig kan du istället använda dig av X2 4983 som har det stödet i sig redan du har en 1.0-1.5 box?
    Exakt. Jag förutsatte att det var en 1.6 box i mitt förra inlägg då den köptes i september i år. Men bäst för dig att kontrollera det oxå.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner