Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: crystal box v1.6 med aladdin live plus

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

crystal box v1.6 med aladdin live plus

hjälp har ett problem
    har lött flera xbox o första gången jag har fått det här problemet.
    när man bootar xboxen så blinkar den och rebootar 3 gånger sista gången som vanligt utan chip.

1. blinkar hastigt orange/grönt bootar om
    2. lyser grönt o bootar om
    3. bootar som vanligt.

har bytt chip i tron om att chippet var fraggad men problemet kvarstår, har köpt en aladdin programmer men har inte haft tur at få igång den. har löddt enligt anvisning från psxcare har använt samma anvisningar förtu o alldrig haft problem. uppskattar all hjälp/ tips jag kan få.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

bios?

Jag har exakt samma problem... vilket bios hade du när du fick felet?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    är du säker att det är ett aladdin live + du har och inte super aladdin live ?
    jag märkte att när man använder programeraren med super-chipen så ska man inte löda dit sladden från pin 25 till BT på chipet. Men detta gäller ju bara programeringen då som sagt.
    Jag har lött både AL+ och SAL+ chipen på exakt samma sätt och har inte haft några problem. Det enda som jag gjorde annorlunda var det med programeringen som sagt.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Får jag dig vilken bios du har använt M8plus_16 eller M8_16? har du evtool:at dem? Just nu kör jag M8plus_16 och använde evtool 1.0.9 för att enabla IGR och LBA48...

/frknik

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Har du lött många 1.6 boxar förut? Annars kan det vara så att du missat dem 5 extra kablarna, kallat LPC-Rebuilten, på undersidan av LPC-Bussen....
    Se bild: http://forum.psxcare.com/support/att...tachmentid=301

Lycka till!
    Pease!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    frknik har samma bios som chippet kommer med det senaste chippet som jag köpte som "fungerade" hadde m8 bios

scandar mm sorry det är en super aladdin live och jag har lött kabeln melan bt 25, men fortfarande inget har testat programeraren på 2 olika pc med olika OS utan resultat.

KingPing har lött ett par 1,6 boxar inte haft problem med dem och har gjort rebuilden men enligt den som psxcare bifogar inte enligt din ska testa din så återkommer jag med resultat

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

m8 bios

har för mig att jag läst någonstans att man måste ha m8plus_16 till 1.6b boxar.. jag skulle prova att försöka med at programmera in den. Det skulle ju kunna vara så att det här är en 1.6b box...

Från nfo filen till m8plus_16:

"
    EvolutionX Proudly presents Evox M8+ BIOS. º
    º º
    º Now works on XBOX 1.6B also"

/frknik

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av KingPing
    Har du lött många 1.6 boxar förut? Annars kan det vara så att du missat dem 5 extra kablarna, kallat LPC-Rebuilten, på undersidan av LPC-Bussen....
    Se bild: http://forum.psxcare.com/support/att...tachmentid=301

Lycka till!
    har lyckats få igång boxen tack vare din lpc rebuild diagram men har ett sista problem dvdromen vill inte läsa skivor. den läser ingenting. samt när xboxen bootar så laggar den en aning.

tips på detta ??

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Fixat wei =)

hadde på nått skumt sett lödt L1 kabeln i L2 kontakten på aladdin, åtgärdade felet o det funkar perfekt.

atck för hjälpen.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    indio, du skriver att du lyckats. hur f-n fick du programmeraren att hitta chippet. jag har samma prylar som du.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner