Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: X-Ecuter 2 Lite version 2.6 + XBOX 1.6 + Fel Bios

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Unhappy X-Ecuter 2 Lite version 2.6 + XBOX 1.6 + Fel Bios = Förstörd box?

    Måtte någon kunna hjälpa mig!?!
    Jag har som sagt en 1.6 xbox med X-Ecuter 2 Lite version 2.6 chippet och hade precis monterat en ny 80GB hs i den och skickat över ett gäng spel som funkade bra och allt. Sen kom jag på att det skulle vara fränt att flasha om boxen bara för att se hur man gjorde och bli rik på kunskap osv... så jag gick in i bios menyn och valde att flasha med nått bios som jag inte kommer ihåg namnet på men det var något med red_green och som jag antar kom med när jag använde superdiscen när jag böt hd. När allt var klart och jag startade om boxen så började den boota sen avbröt den sen började den bota och avbröt den igen och tredje gången så börjar eject knappen blinka rött och grönt om vartannat. Så jag satte i samma superdisc som förut och försökte boota men det hände samma sak igen. Så jag började kolla runt i detta forum och ser att boxen förmodligen är förstörd om jag använt fel BIOS, är den det eller kan man åtgörda på något sätt? Tråkigt att paja en vecka gammal box. Vore MYCKET MYCKET tacksam för svar
    Last edited by skrikspya; 2004-12-17 at 19:34.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köp en x2lite proggare och flasha om chippet med m8_16 bios igen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •