Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Alladin i Xbox ver. 1.6 ?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Question Alladin i Xbox ver. 1.6 ?

    Till Hansi eller andra som har koll på dom nya Xboxarna.
    Jag har lött alladin-chip i fler olika modeller av äldre boxar utan problem.
    Med 1.6:an verkar dock många ha fått problem om man läser på forumet.

    Är detta pga egna misstag eller är det så att det är bekymmer med just 1.6:an och alladin-chippet?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det enda problemet med den här konfigurationen som jag känner till är det det kan vara svårt att starta boxen med chippet avaktiverat då den fraggar och har sig (iaf. om man lött dit sladdarna för avaktivering/aktivering's funktionen som chippet kommer med). Det går dock hur bra som helst att ha chippet aktiverat hela tiden (d0 till ground om jag kommer ihåg rätt), blir dock som du vet problem med live då ;p.
    Jag löste det här problemet genom att vandra ner till ELFA och köpte en switch som jag sedan borrade ett håll för på baksidan och kopplade in till chippet. Denna lösning ersatte då chippets avaktivering/aktivering's funktion. Funkar hur bra som helst.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Gör som alla andra och gå över till DuoX2 och SmartXX lite som budgetchip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •