Visar resultat 1 till 1 av 1

Diskussion: Gentooxx Problem

  1. #1

    Gentooxx Problem

    Hejsan är en newbie på linux men ej på xbox.

    Har problem att få Gentooxx att funka har en ny version. Testade först att ftpa över det till roten i e: Star****.iso samt distro.rar. Testade först att andvända indbios 5003.06 och en fil som hette indbios.cfg så att den skulle boota E:\Gentooxx.xbe på E: direkt men bilden bara hoppade och det hände ingenting så då testade jag att flasha mitt bios med x2 4983.06 bios och la till gentooxx.xbe i min Evolution-x meny men samma sak nu också men bilden bara hoppar på tv:n har även ändrat upplösning i linux bootfil men samma sak nu.

    Det var då jag testade att flasha min box med nya cromwell bioset men då blev den felflashad fast jag tidigare flashat min box med 256 K bios. Så nu vägrar den starta men det är dock inga större problem kan fixa till mitt felflashade chip själv har även kollat så små o stora bokstäver stämmer med distro.rar filen.

    Men nu till frågan kan mina linux problem bero på att jag har en v1.5 xbox, andra som haft problem? Kan det i så fall vara id´ee att installera Linux X.E.B.I.A.N?

    I övrigt har jag Akira V2 Chip på min xbox men detta borde ju sakna betydelse men någon som kan hjälpa mig igenom detta vill verkligen testa linux på min xbox!
    Last edited by Uusijarvi; 2004-12-17 at 23:49.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •