Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Behöver hjälp med Bios och chip!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Behöver hjälp med Bios och chip!

    Har en kompis som har en crystal xbox med xcalibur grej i, en mod 1,6.
    Den är chippad men vet inte vad det är för chip, när jag öppnade för att se efter så var det (osäker om det är chippet) två lödningar + ett "chipp" i mitten till vänster på moderkortet, ena tråden (lödningen) gick till eject knappen och den andra rakt ner i moderkortet. Sen satt chippet med stift i moderkortet och det stod 2x el x2 kommer inte ihåg på chippet.
    Det jag vill ha hjälp med är när man startar boxen så kommer det upp en triangel formad evox logga i vänstra hörnet på bilden men man kommer bara in i ms dash, det går att spela brända spel. Startar man med eject så är det ingen logga och ms dash. jag vill ha in xbox media center och alla andra prog som ska vara där, evox dash! Har en superdisc 3,7 rc8 men är orolig för att det blir fel ioch med att det är en mod 1,6 där man ska ha ett speciellt bios m8_16, är det bara att installera superdisc och bios m8_16 och sen köra eller blir det knas då. Jag är rädd för att om jag lägger in nytt bios att allt blir kattskit.
    Det där med lödningar d0 och lframe som det står om hajar jag inget av!?
    Hjälp vill inte trasha polarens box

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Det är ett dou x2 cipp som sitter i såg jag nu när jag titta

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Dou X2 chip

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag har tagit reda på att et är ett duo x2 chip , men det jag vill ha nu är evox dash är det bara att installera den eller måste man flasha om bios oxå

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    det är bara att installera super disc, för duox2 kommer färdig flashat med bios för 1.6
    lägg i skivan och starta med power knappen, välj sen install small drive om du kör med orginal hdd

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •