DMS4 PRO var hittar jag istallations anvisningar? har vr 5![]()
DMS4 PRO var hittar jag istallations anvisningar? har vr 5![]()
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag är ute i samma ärende,
DMS3 sidan är det första stället jag kollade på och där finns bilder på lite olika versioner.
Maskinen jag nu skall chippa är en SCPH-50004 PS2 och jag vet inte vilken version detta är mer än att det är högre än V.7
Jag skulle uppskatta lite kompletterande info förutom bilderna samt beskrivning över hur man ser vilken version jag har och hur man demonterar denna.
När jag chippade min egen v.7 maskin med ett DMS3 2.0 så va det enkelt tack vare de bra beskrivningarna forumet/PS2/Installationsanvisningar.
/HeRmAN
står det bara 50004 så är det en V9'a. Står det 50004 med ett nersänkt a efteråt så är det en V10. Du ser även så fort du skruvat isär om det är en V9 eller V10 på lödpunkterna, det skiljer rätt mycket mellan de olika moderkorten.Original inlägg av rosenhof
Isärskruvning av en V9/V10 är nästintill identisk som V4-V7, bara kontakter som skiljer lite.
mvh
Jo tack
Jag läste detta efter att ha lyckats, för jag är inte så blödig på att öppna apparaten som var en V.9
Det va faktiskt aningen lättare än min V.7 eftersom Reset/ejectknapparna sitter på maskinen och inte i locket.
Jag lossade dessutom flatkablarna på långsidorna till CDn och till kontroller/minneskort för att kunna vika kortet åt sidan vid montering av P-W
Förresten så va´just P,T,U,W svåra att löda in eftersom lödmasken ligger på dessa vior och va lite svåra att få rena.
Tänk först, montera sen... eller Montera, tänk, svär och gör om![]()
Tips 1. Montera chipet med en klick smältlim och ej med dubbelhäftande tejp OBS! Chipet skall sitta nära kortet, provmontera på skyddsplåten så att du ser att det får plats och ej blir för tjockt eller tar i/sitter ivägen för någon av skruvarna på plåten.
Tips 2. Q, R, S & V monteras ej på chipet
Tips 3. när man löder in trådarna, Klipp till lagom längd + ca 2cm, skala ena änden 2-3mm och dra ut tråden lika mycket till försiktigt med en plattång och klipp av 2-3mm så att en ev. skada från skalningen försvinner (annars är det lätt att tråden går av när man skruvar ihop maskinen) löd in änden på PS2ans kort och skala andra änden 2-3mm och dra därefter isoleringen mot lödpunkten så att så lite oisolerad tråd finns vid lödstället kapa därefter andra änden och löd in den på chipets platta.
Prova att den fungerar och fixera därefter trådarna med sparsam mängd smältlim och skruva ihop.
Ladda hem ToxicOS till Pro varianten och ToxicBios till Lite.
http://www.sksapps.com/index.php?page=dms4.html
/HeRmAN
Jag skulle vilja påstå tvärtom, använd häftkuddar och alldrig smältlim, men det är vad jag tycker.
Viahålen skrapas lätt rena med en skalpell.
Jord brukar jag ta så nära chippet som möjligt, bara att skrapa lite på laminatet.
mvh
Bookmarks