Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Super Aladdin problem

Registrerade
    May 2003
    Från
    Mjödvattnet
    Respekt
    22

Super Aladdin problem

Har lött dit enligt anvisningar. Problemet ligger i att när jag vill starta originalbios så går det inte, den startar om tre gånger för att sedan blinka grönt. Har provat med ett annat superaladdin chip men det är samma sak med det. Kan jag ha gjort något fel. Att starta med att hålla in powerknappen ett tag går bra. Om jag tar bort chippet så startar den i originalläge som den ska.
    1.6 crystal 2004-08-28.
    Xbox ver 1.2 SmartXX v 2.0 200gb hd
    Xbox ver 1.6 Xenium ICE 120gb hd

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Har du bytat ut HD?
    Är den låst?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    På vissa boxar måste man dra en extra kabel mellan punkterna "d0" och "x" på aladdinchippen för att det skall fungera med chippet avstängt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Från
    Mjödvattnet
    Respekt
    22

SuperAladdin

Ok. ska testa det. Tack för svar.
    Xbox ver 1.2 SmartXX v 2.0 200gb hd
    Xbox ver 1.6 Xenium ICE 120gb hd

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Hejsan...
    Hansi... en liten fråga. har exakt samma problem som herren här ovanför, testade som du sa att dra en sladd mellan do och x på chippet, och nu startar den bara upp med chippet i avstängt läge :-) kan du ge några råd???

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    dessa satans Aladdin chip!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner