Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Låsa upp hdd i pc??

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Arrow Låsa upp hdd i pc??

Jag böt hdd till en 250gb, fick bara ut 130gb och skulle flasha om bios var det nått geni som viskade i mitt öra....

Jag gjorde det och nu kommer jag bara fram till service rutan hur jag än trycker och blippar..
    Felkod 5 står det vilket innebär att jag måste låsa hdd´n står det här nånstans i forumet.

Har nått slags alladin chip, men vet inte vilket eftersom jag köpte hela skiten beggad.

Eftersom jag inte kommer in i xboxen längre så undrar jag om jag kan göra det med min pc och EXAKT hur isåf??

Jag kan inget om sånt här så ni får gärna förklara detta för mig som om ni skulle förklara för en 3 åring eller ännu hellre en pensionär med teknikskräck.

Och OM förklaringen redans finns i forumet så får ni gärna tala om var den finns eftersom jag redan letat hela helgen....

Tack på förhand

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Kommer den koden fram när du kör med chipet avstängt läge & ska boota med ORG MSdashen eller får du fram den när man skall boota med extern chippet på?
    Beroende på om ditt chip sitter i en sockel el inte spelar åxå roll, sitter det i en sockel kan man pilla ut det & flasha den på en annan xbox som har samma chip model som du en s.k. hotswap.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Jag har aldrig kunnat stänga av chippet, men jag var tvungen att hålla in knappen i 2 sek för att den skulle gå på och då gick den igång på chippet.
    Tryckte jag bara en gång så kom service rutan.
    Koden kommer fram när service rutan visas.

Nu har jag öppnat den och ser att det lilla röda chippet sitter fast lött direkt på det stora gröna kortet

Tror absolut inte man kan göra en hotswap som du nämnde.
    Är det bara o ge upp och lämna in den till grabbarna på psxcare kanske?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ett snabbt tryck på xboxens powerknapp gör att xboxen startar UTAN att aktivera chipet. Då fungerar xboxen precis som vanligt, man kan använda XBOX Live osv.

1.Men HD måste vara låst för att du skall få tillgång till MSdash.
    2.prova att installera om msdash igen du kan kolla din C:\ xbox om du har evoxdash.xbe, xboxdash.xbe där.
    kan vara så att xboxdash.xbe inte laddas när man trycker snabbt på xboxens powerknapp för att den inte hittas.
    3 Så du såg inte om chippet låg i en sockel eller helt chip utan sockel se här för bild på chip.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Nu har jag gett upp hoppet om att kunna fixa den själv.
    Jag åkte in till butiken och lämnade in skräpet idag, till en liten pojke i kassan.Och blev om möjligt ännu mer förvirrad. Vet inte riktigt vad vi kom överens om, för han var inte så bra på att prata.
    Men jag hoppas att jag får ett sms snart med ett positivt besked, så slipper jag sitta hela sjukskrivningen utan min kära xbox

Men tack så jätte mkt för hjälpen ändå pege
    ha det bra o god jul =)

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    22
    Fattar jag det rätt...
    Du lyckas inte boota i orginalläge...
    Det fungerar i chippat...
    Aladdin chip...
    Error 5
    Lås då din hårddisk så kommer det att fungera...
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Skrev också i första tråden om nån visste hur man låser hdd´n i en vanlig dator...
    Om nån vet så få rni gärna berätta så jag kan försöka själv.
    tack

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner