Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med smartxx chippet

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21

    Problem med smartxx chippet

    Hej!
    Har problem med mitt smartxx chip och min 1.6 krysslåda. Jag har lött allting helt korrekt, inga misstag eller liknande, detta är kontrollerat med ett förstorningsglas för ytmonteringar. Jag har mycket stora lödkunskaper iochmed att jag jobbar med att laga hemelektronik.
    Problemet:
    Chippet lyser svagt rött när boxen är avstängd, startar jag den så under blinkar chippet, det röda blinkar från svagt rött till starkt rött samt att det blåa blinkar extremt litet. Sedan börjar boxen blinka rött/grönt och chippet lyser starkt rött. Jag får alltså ingen bild på tv'n. Om jag tar bort chippet från pin-listen så bootar ms dashboard upp utan problem. Så, har ni något tips på vad som kan vara fel?
    Vart hittar jag information om vad de ytmonterade lysdioderna på chippet har för betydelse? Har letat på smartxx's hemsida men utan något positivt resultat.
    Om det är något fel på chippet så lär jag ju vara tvungen att skicka tillbaka det?
    Hoppas på svar snarast då detta ska bli en julklapp.
    MVH: LinX

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Kan det vara så att chippet är trasigt eller programmerat med fel bios från tillverkningen för att fungera på en 1.6-box?

    Och varför får man aldrig svar på sina frågor?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Brukar oftast vara dåliga lödningar, men du vill väl inte höra det svaret när du kollat att alla lödningar leder ström som dom skall med ditt förstoringsglas ;-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Brukar oftast vara dåliga lödningar, men du vill väl inte höra det svaret när du kollat att alla lödningar leder ström som dom skall med ditt förstoringsglas ;-)
    Seriöst svar av en person som driver ett företag...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh, vad ska jag säga när någon använder förstoringsglas istället för multimeter vid test av hur bra något är lött :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    hm SBS är orsaken till att många får fel på sina chip, det ser man ju bara på det här forumet . Ja ett förstoringsglas är ju ett highTech verktyg för att kolla om ngt leder ström
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •