Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: mp3 & DivX ljud problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20

    mp3 & DivX ljud problem

    Har optisk anslutning till min receiver.
    Spel och DVD fungerar fint (5.1 DD / DTS)

    Men men, .mp3 & DivX och andra stereo källor låter F*N, sprakar och lever om.
    Har en kompis med precis samma "setup" med samma problem.

    Har testat lite inställningar i XBMC, dvs. slå av och på "enable stereo output to all speakers" etc. men inget hjälper...

    Misstänker starkt att det är har något med att digitalt ljud / 5.1 är påslaget i MS Dash & XBMC. (Har aldrig hört om nån som kör stereo ljud som haft samma problem.)

    Någon som haft samma problem? Eller har några förslag på vad jag kan testa / ändra?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Har lite av samma problem,
    kör digitalt ljud via receivern 6.1 och det funkar fint i spel och dvd´s.

    Men jag får inget ljud alls vid DivX och Mp3´or.
    Har testat alla inställningar på receivern men misstänker att det är nån inställning i boxen.



  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hade problem med ljudet på just mp3 och divx/xvid , löste det genom att uppgradera XBMC från 1.0 till 1.1. Om ni inte gjort det kanske det är värt att prova?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av moric_kobayashi
    Hade problem med ljudet på just mp3 och divx/xvid , löste det genom att uppgradera XBMC från 1.0 till 1.1. Om ni inte gjort det kanske det är värt att prova?

    Det löste sig så för mig också, uppdaterade till surround i MS dashboard och uppgraderade sen xbmc till det senaste.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Sent omsider, jag hade den senaste XBMC men ändå problem.

    Löste sig för mig genom att under "audio options" sätta, (översta inställningen kommer inte ihåg vad den heter exakt) audio gain på "0"
    Och audio headroom på "6".

    Så nu vet ni det!

    (Kom ihåg, har ni nåt problem och det löser sig, skriv för guds skull in lösningen så andra kan lära av det...)

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •