Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Seg överföringshastighet mellan PC och XBMC

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Exclamation Seg överföringshastighet mellan PC och XBMC

    Så här är det:

    Jag började med att flytta över Xbox.Media.Center.Build.20041211.XBOX-REEFER till E:\apps till XBOXen. Bör tilläggas att jag inte har bytt HDD utan kör på standard.

    Jag upptäckte under överföringen av programmet att det gick i 3-400kb/s (!), då det ska gå 4-6mb/s. Konstigt tyckte jag, men tänkte inte mer på det..

    Sedan då jag skulle testa streama från PC:n gick det ruggigt sakta och det var i princip omöjligt att streama filer över 10mb. Då testade jag att föra över random fil till E:\apps\XBMC och märkte till min stora förvåning att det gick 3-400kb/s! Det var då det började bli riktigt skumt, så jag testade att föra över filer till E:\apps istället, för att se om det gick slött att föra över filer till alla mappar i boxen och då gick det vanlig full speed...?

    Som det är nu går det 3-400kb/s mellan PC och XBOX och vice versa (endast inom XBMC-mappen), är det någon som har någon som helst aning vad detta kan bero på?


    Mer värt att nämna är att jag har en relaxserver som används med en gammal release av XBMP, vilket jag inte avaktiverat än då jag har kvar XBMP tills XBMC fungerar som det ska. Kan detta störa för XBMC tro?
    Last edited by ionakka; 2004-12-23 at 07:05.
    Funky Fresh Jungle Clean

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ingen?
    Funky Fresh Jungle Clean

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •