Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Program, emulatorer lite blandade frågor!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21

Program, emulatorer lite blandade frågor!

Hejsan!
    Har precis köpt en xbox som jag tänkte chippa någon gång den här veckan! Men jag har några frågor! Jag är en amatör när det gäller sånt här så jag skulle därför uppskatta ifall era svar är så enkla som möjligt så att en amatör (som mig) kan förstå dem, tack!

1) Hur kopierar man spel/filmer från PC till xbox och från xbox till xbox? (Program, kablar, vad använder man?)

2) Hur installerar man emulatorer på xbox:en samt lägger in spel till dem?

3) Jag har hört och både upplevt det själv (men på datorn) att vissa spel till dessa emulatorer kan byta namn när man kopierar dem till xbox:en! Hur fixar man det här problemet?

4) Hur kopierar man spel/filmer från en DVD till xbox hårddisken?

5) Undrar även om någon känner igen en bra sida där det finns en massa xbox nyttoprogram?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    1.Spel flyttar man över fr din Dator till Xboxen med tex FTP, Qwix, Xfer, suxx.
    Om du har dom som ISO filer måste du packa upp dom sen göra om dom till en Xiso med tex. c-xboxisotool (om dom inte redan är det då använder du ovan program). kablar beror på hur du skall göra du kan välja mella rak el korsad TP kabel.

2. Med hjälp an ngt som heter SUPERDISK 3.7rc8 som är en installations CD med alla möjliga program till din xbox får du till gång till EMUs, spel, Apps, sen lägger du bara in spel i deras resp underkataloger.

3 Aldrig upplevt det.
    4. DVD2XBOX ordnar detta den finns på CD3.7rc8
    5. Se ang SD3,7rc8
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner